FANDOM

LEGO produkter släpptes 2010

BIONICLE

Artikelnummer Svenska produktnamn Ursprungliga produktnamn Bitar Utgivningsår
7116 Tahu 19 2010
Tahu har förvandlats av kraften från livets mask och måste ge sig av på ett farofyllt äventyr för att hitta de gyllene pansarplåtarna som ger honom styrkan att rädda sitt folk från ett grymt öde! Toas ledare använder eldens kraft och Sköldens mask i sin kamp för segern.
7117 Gresh 19 2010
Gresh, numera Glatorian-veteran, är redo att söka nya allierade och försvara sitt folk mot nya fiender. Med sin naturkraft från Mata Nui tänker han utnyttja vad han lärt sig på arenan och i kamp mot Skrall för att slå tillbaka Makutas arméer.
7135 Takanuva 21 2010
Den kraftfulla Toa Takanuva, som använder ljusets kraft, måste slåss ensam mot en hord av starka fiender. Hans fall skulle innebära slutet för två världar. Beväpnad med dubbla ljusstavar och Kanohi, Ljusets mask, möter Takanuva Bara Magnas mörka krafter en sista gång i strid. Gyllene pansardel ingår.
7136 Skrall 21 2010
Trots att de fördrivits från sin stad är krigarna från Skrall redo att ingå allians med de onda Makuta i ett försök att göra Bara Magna till sitt. Skrall-krigarna behärskar skuggans kraft och är en tuff match även för de mäktiga Takanuva.
7137 Piraka 15 2010
Piraka, tidigare krigsherre från Skakdi, slåss nu för de onda Makuta. Han leder de andra medlemmarna i sin barbariska klan, och utmanar de mäktiga Glatorian i en sista strid om Bara Magnas och Matoranvärldens öde.
7138 Rahkshi 18 2010
Denna Makutas tjänare med sitt gula pansar använder den brännande kraften från de glödande ögonen för att smälta alla hinder i sin väg. Han ingår i Makutas armé och drar fram över Bara Magna för att besegra Mata Nuis allierade. Räcker Toa Tahus kraft för att bekämpa horden av Rahkshi?

Hero Factory

Artikelnummer Svenska produktnamn Ursprungliga produktnamn Antal bitar Utgivningsår
7145 Von Nebula 156 2010
Ställ till kaos med den mystiske och mäktige Von Nebula!

Galaktiskt alarm! Uppdragscentralen rapporterar att den mystiske Von Nebula, ledaren för ett fruktat skurkgäng, tänker anfalla! Han är tungt beväpnad och mycket farlig. Se upp för hans spikpansar och staven som gör svarta hål, för Von Nebula tänker hämnas på HERO FACTORY!

7147 XPlode 45 2010
Ta kontroll över XPlodes explosiva krafter!

Bombvarning! XPlode har setts vid en sprängämnesfabrik och tänker ställa till stor förödelse! XPlode är en av Von Nebulas mest fruktade underhuggare och är täckt med explosiva spikar som han avfyrar mot allt och alla. Ingen idé att diskutera med den här hetlevrade avfällingen!

7148 Meltdown 50 2010
Besegra fiender med Meltdowns radioaktiva attack!

HERO FACTORY larm! Meltdown har setts i närheten av Mekronites planetbälte – med okänt uppdrag. Varning: Meltdown är Von Nebulas dödligaste underhuggare! Han avfyrar radioaktivt slem och meteorbomber. Undvik hans cyklopblick till varje pris!

7156 Corroder 40 2010
Använd Corroders giftkrafter för att anfalla!

Lystring hjältar! Corroder är på fri fot och anses vara mycket farlig! Han är en av Von Nebulas nyaste hejdukar och dödlig i närstrid. Var ytterst försiktiga. Hans rakbladsvassa klor och frätande saliv kan göra stor skada. Håll er på avstånd från den här skurken – hornet är hans favoritvapen!

7157 Dunder Thunder 47 2010
Krossa allt i din väg med Dunder!

Varning! Dunder ställer till kaos i huvudstaden! Von Nebulas tuffaste underhuggare krossar allt i sin väg. Han är tungt beväpnad och mycket farlig. Se upp för hans meteorkanon och massiva krossklo. Om du kommer tillräckligt nära för att se honom hånle är du illa ute!

7158 Furno Bike 165 2010
Kasta dig in i striden med Furno Bike!

Med kraftfull motor, frontstyrning och dubbla plasmakanoner ger Furno Bike den nye novischefen William Furno den fart och kraft han behöver för att klara de tuffaste uppdragen. Innehåller den nye novischefen William Furno!

7160 Drop Ship 394 2010
Transportera hjältar och noviser med HERO FACTORY Drop Ship!

Plocka upp och skjut ut hjältekapslar när som helst med HERO FACTORY Drop Ship! När HERO FACTORY piloten sitter vid spakarna kan detta skepp transportera både noviser och hjältar vart de än behövs i galaxen – på nolltid! Skeppet kan också försvara sig med sin H4-kraftkanon!

7162 Rotor 145 2010
Anfall från alla håll med Rotor!

Varning! Inkommande objekt identifierat som Rotor – en av Von Nebulas farligaste kumpaner. Rotors helikopterjetpack ger honom extrem fart och rörlighet så att han kan avfyra sitt livsfarliga biogasvapen från alla håll. Det svischande ljudet från hans rotorer kan mycket väl bli det sista du hör.

7164 Preston Stormer 17 2010
Rädda New Stellac City från Von Nebula!

Anropar gruppchefen för Alfa-teamet! Von Nebula och hans illvilliga kumpaner sprider kaos i galaxen Ditt uppdrag är att stoppa dem! Rapportera omedelbart till utrustningsenheten för utprovning av multifunktionellt isvapen. Fortsätt därefter till kvasarkammaren för att ladda ditt hjältebatteri.

7165 Natalie Breez 19 2010
Använd Breez luftkrafter för att besegra Von Nebula!

Novis Breez, rapportera omedelbart till utrustningsenheten för utprovning av dubbel energibumerang. Bege dig därefter till kvasarkammaren för laddning av ditt hjältebatteri. Von Nebula och hans skurkaktiga hejdukar sprider kaos och måste stoppas. Assistera novischef William Furno med dina unika luftkrafter och återställ lugnet.

7167 William Furno 19 2010
Attackera Von Nebula med Furnos eldkrafter!

Anropar novischef Furno! Rapportera omedelbart till utrustningsenheten för utprovning av din dubbla eldkanon. Fortsätt därefter till kvasarkammaren för att ladda ditt hjältebatteri. Von Nebula och hans kumpaner har kraschlandat i New Stellac City och Alfa-teamets chef Preston Stormer behöver din hjälp.

7168 Dunkan Bulk 17 2010
Krossa skurkar med hjälte Bulks kraftfulla attack!

Hjälte Bulk, Von Nebula och hans illvilliga hejdukar har siktats. Deras planer är okända. Rapportera omedelbart till utrustningsenheten för utprovning av multifunktionell metallsfärkanon. Bege dig därefter till kvasarkammaren för att ladda ditt hjältebatteri. Ditt uppdrag är att använda din styrka för att stoppa dem!

7169 Mark Surge 19 2010
Låt Surge ge Von Nebula en obehaglig överraskning!

Novis Surge! Von Nebula och hans onda kumpaner sprider kaos och måste stoppas. Rapportera omedelbart till utrustningsenheten för utprovning av blixtvapen, elektrisk sköld och pansar. Fortsätt därefter till kvasarkammaren för att ladda ditt hjältebatteri. Det är dags att du visar vad du går för!

7170 Jimi Stringer 17 2010
Anfall Von Nebula med hjälte Stringers överljudskrafter!

Hjälte Stringer, uppdragscentralen har identifierat Von Nebula och hans illvilliga gäng! Rapportera omedelbart till utrustningsenheten för utprovning av multifunktionellt överljudsvapen. Fortsätt därefter till kvasarkammaren för att ladda ditt hjältebatteri. Ditt uppdrag är att stoppa skurkarna innan de ställer till skada!

7179 Dunkan Bulk och Vapour Dunkan Bulk and Vapour 89 2010