FANDOM

Świątynia Anubis
5988
Numer: 5988
Seria: Adventurers
Liczba elementów: 710
Dostępny w Polsce: Tak
Minifigurki: 10

5988 Świątynia Anubis - zestaw z serii Adventurers wydany w 1998 roku. Jest to największy zestaw z podserii Egipt - liczy ponad 700 elementów.

Opis

Trzonem zestawu jest duża świątynia składająca się z dwóch osobnych budowli: ściany frontowej i wnętrza. Wewnątrz świątyni znajdują się różne zasadzki, takie jak np. obrotowa ściana czy zapadnia.

Oprócz świątyni zestaw obejmuje dwa pojazdy: terenową ciężarówkę oraz balon. W zestawie znajduje się dużo aksesoriów, m.in. skorpion, rubin, mapy, rewolwer, strzelba i szabla.

Zestaw zawiera aż dziesięć minifigurek. Są to: Johnny Thunder, Pippin Reed, Profesor Kilroy, Harry Cane, Slyboots, Sam Sanister, mumia i trzy szkielety.

Ciekawostki

  • W katalogu z 1998 roku zestaw posiada nazwę Świątynia bogini Anubis. Oba warianty nazwy tak naprawdę są błędne, gdyż Anubis w mitologii egipskiej nie był boginią, a bogiem rodzaju męskiego. Ten sam błąd został popełniony w przypadku zestawu 5938 Skarb bogini Anubis.
  • Anglojęzyczne nazwy zestawu to Temple of Anubis (co zostało przetłumaczone na polski) lub Pharaoh's Forbidden Ruins, co można przetłumaczyć jako Zakazane ruiny faraona.
  • W katalogu z pierwszej połowy 2000 roku zestaw Świątynia Anubis został wyróżniony w rubryce Przeboje roku 1999. Oprócz niego znalazły się tam m.in. zestawy: 5978 Sekret Sfinksa, 6568 Wyścig dragsterów, 6977 Pajęczysko, 6907 Żądło i 6969 Rój pszczół.

Linki zewnętrzne