Wikia

Zwaard van Triton
Zwaard (Triton) bb514c01
Design / Element IDbb514c01 / 4620396
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Pirates of the Caribbean
SubthemaOn Stranger Tides
Introductie 2011
Gewicht (gram)

0,33

Het accessoire zwaard van triton werd uitgebracht in 2011 als onderdeel van het Pirates of the Caribbean - On Stranger Tides thema.

SamenstellingEdit

Het accessoire heeft de vorm van een zwaard, licht gebogen, met 'afgebroken' punt, een goudkleurig gevest met bescherming met onder een bol.

Het accessoire is alleen in zilver verschenen:

Transparent

VerhaalEdit

Blackbeard met zwaard
Blackbeard is bedreven in voodoomagie en bezit een magisch zwaard, het Zwaard van Triton, dat hem meerdere bovennatuurlijke gaven geeft. Het zwaard zou gesmeed zijn in Atlantis. Blackbeard kan hiermee onder andere de mensen die hij ermee doodt veranderen in willoze zombies, die hem blindelings gehoorzamen. Deze zombies komen dan ook veelvuldig voor in zijn bemanning. Tevens heeft hij met dit zwaard totale controle over zijn schip. Tevens kan hij met zijn magie de tuigage op schepen tot leven brengen en zo een schip opzetten tegen zijn bemanning. Op die manier heeft hij al tal van schepen veroverd. Blackbeard verzamelt schepen die hij veroverd heeft door ze op magische wijze te verkleinen en in flessen te stoppen. In de vierde film blijkt hij dit onder andere met de Black Pearl te hebben gedaan.

Eigenaren zijn Blackbeard en Hector Barbossa.

VerwijzingenEdit

BrickLink ico Onderdeel op BrickLink

OptredensEdit

4192 handleiding
4192 Fountain of Youth Pirates of the Caribbean bij Blackbeard
Dit artikel is een Begin. Je kan Brickipedia helpen door deze pagina te bewerken.
Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.