Wikia

Winnie de Poeh
Winnie de Poeh DUPLO
Productlijn LEGO DUPLO
Thema Winnie de Poeh
Elementen

1

Introductie

1999

Winnie de Poeh is een figuur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 1999 als onderdeel van het Winnie de Poeh thema.

Samenstelling

Het DUPLO figuur bestaat uit één element en is uitgevoerd in geel, met zwarte tekening en rood jasje.

Van het figuur zijn verschillende varianten verschenen:

Winnie de Poeh pooh
pooh Winnie de Poeh rood jasje met kraag, scharnierend tussen de benen
BrickLink ico Onderdeel op BrickLink
Winnie de Poeh DUPLO
47394pb140 Winnie de Poeh bollere wangen, jasje zonder kraag, beweegbare armen, en scharnierende benen bij de heupen.
BrickLink ico Onderdeel op BrickLink

Achtergrond

Winnie de Poeh, in het Engels Winnie the Pooh, is de hoofdpersoon van een populaire serie kinderboeken. Het verhaal werd door Disney aangepast in een Disney- spektakel voor de kinderen, met Poeh beer als de hoofdpersoon. LEGO kocht de licentie van Disney om het thema vorm te geven.

Verhaal

Winnie de Poeh is de knuffelbeer van Janneman Robinson, maar kan in de verhalen praten, net als de andere speeldieren en woont in het Honderd Bunderbos.
Winnie de Poeh houdt van honing, componeert poëzie, en wordt vaak beschouwd (zelfs door hemzelf) als een "beer met heel weinig hersenen". Zijn vrienden noemen hem bij zijn achternaam. Winnie de Poeh heeft veel vrienden: Janneman Robinson, Knorretje, Teigetje, Kanga, Roe, Iejoor, Konijn en Uil.
Poeh, Janneman Robinson en Knorretje beleven allerlei avonturen tijdens bijvoorbeeld Poeh's zoektocht naar honing, een nieuw dier dat in het bos is komen wonen, of dat de dieren op ontdekkingstocht gaan.

Verwijzingen

Optredens

Winnie de Poeh DUPLO
47394pb140
5945 box art
5945 Winnie's Picnic Winnie de Poeh
Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.