Wikia

Wedge Antilles
Wedge Antilles lsw089
ja
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode IV: A New Hope

Accessoires

Helm

Introductie

2006

Wedge Antilles is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2006 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

Het minifiguur is in slechts één versie verschenen:

  • Versie 1, 2006, vleeskleurig gezicht, witte helm met grijze vlakken met geel/zwart patroon op randen, oranje pilotenoverall, met op torso afdruk op de voorzijde voor extra detail voor de vluchtpak, met licht grijze en zwarte kleuren en glanzend middelste gedeelte, oranje benen met grijs heupgewricht en zwarte handen.

Verhaal

Wedge Antilles was een van de meest productieve piloten van de Rebel Alliance, die hielp om de eerste en de tweede Death Star te vernietigen. Hij vloog een Snowspeeder met schutter Wes Janson. Samen waren zij de eerste Rebel piloten die een AT-AT vernietigden in de Battle of Hoth. Nadat het Rijk viel werd hij benoemd tot de commandant van Rogue Squadron, een elite task force van Rebel piloten.

In Episode IV: A New Hope proberen de rebellen het machtige rijk te bevechten. Wedge Antilles ondersteunt Luke Skywalker als Rebel Alliance piloot (Red 3) en vecht mee in de Battle of Yavin om de Death Star te vernietigen. Terwijl Luke zich concentreert op de Thermal Exhaust Port proberen Wedge en Biggs Darklighter de TIE Fighters op te houden.

Notities

  • Dit karakter is niet te verwarren met Captain Antilles, de man die Princess Leia assisteerde op de Tantive IV.
  • Behalve zijn helm, heeft Wedge exact dezelfde kenmerken als een normale Rebel Pilot.

Verwijzingen

Optredens

Wedge Antilles lsw089
6212 box art
6212 X-wing Fighter Episode IV: A New Hope eerste optreden
Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.