Wikia

Wasbeer
Wasbeer bb525pb01
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Disney Princess
SubthemaBrave
Elementen

1

Gewicht (gram)

0,9

Introductie

2014

Wasbeer is een dier, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2014 als onderdeel van het Disney Princess - Brave thema.

Samenstelling

Het dier is een wasbeer, in grijs, met kleine zwarte ogen omgeven door grote lichtgrijze vlek, een klein zwart rond neusje met lijntje naar mondje dat beetje zielig kijkt.

Het is in grijs verschenen:

Transparent

Verhaal

41051 set 8
Het wasbeertje is een LEGO dier, dat is geïntroduceerd bij het Disney Princess thema.

Harris, Hubert en Hamish zijn karakters uit Brave animatiefilm. Ze waren drieling zonen van een Schotse opperhoofd Fergus en koningin Elinor Dunborch. Net als hun oudere zus Merida, hebben ze rood haar en blauwe ogen geërfd van hun vader, ze deelden ook dezelfde vreugdevolle benadering van het leven en de enorme energie, waardoor ze soms een beetje ondeugend zijn. Nadata Merida haar moeder een betoverd koekje gaf dat was bereid door een heks, werd de koningin omgetoverd in een berin; de broers aten de rest van de koekjes en werden beertjes. De drieling leek niet aangetast door de transformatie, maar bereidwillig geholpen Merida te ontsnappen uit het kasteel van de familie en hun moeder. Ze keerden terug naar hun menselijke vorm toen de prinses er in slaagde om de betovering te verbreken door het familietapijt weer aan elkaar te naaien.

Verwijzingen

Optredens

Sets

41051 artist impression
41051 Merida's Highland Games Disney Princess

Galerij

Bio merida friend a
Bio merida friend b
Bio merida friend c