Wikia

Splitter Beast
Splitter Beast
Productlijn LEGO TECHNIC
Thema Hero Factory
SubthemaInvasion from Below
Introductie

2014

Splitter Beast is een dier, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2014 als onderdeel van het Hero Factory - Invasion from Below thema.

Samenstelling

Het figuur is een beest met twee koppen, een oranje en een azuurblauwe, met een grote zwarte bek, op de neus een zwarte hoorn, meerdere ogen, een zwarte romp met korte staart, twee armen met azuurblauwe accenten, met oranje klauwen, en twee zwarte poten met gele en azuurblauwe accenten. Het heeft een grote lantaarn.

Biografie

LEGO logo SPLIJTBEEST

44021 shop
Twee gevaarlijke monsters in één!

Het Splijtbeest is een kolossaal tweekoppig monster dat de schuilplaats van de boosaardige wezens in de grote kloof in Antropolis City bewaakt.
Kenmerken:

  • Tweekoppig
  • Splitsfunctie (splitst zichzelf in 2)
  • Plasmaklauw
  • Lantaarn

Verhaal

Splitter Beast was een van de gemuteerde Jumpers die Antropolis Stad aanviel nadat de stad per ongeluk hun broedgebied had ontdekt. Het schepsel bestaat eigenlijk uit twee verschillende wezens die zich combineren tot een enkel, twee-koppige eenheid met elk zes ogen; op eigen wil kan het in twee splitsen. De grootste van de beesten ondersteunt het kleinere, viervoetig beest op zijn rug; het groter beest is tweevoetig, en heeft ​​plasma klauwen.

Tijdens de reactie van Hero Factory, Mission: Invasion From Below, stuitte Splitter Beast op William Furno, die alleen was nadat zijn vechtmachine was uitgeschakeld. Omdat hij niet in staat was om de strijd aan te gaan met het gigantische beest, leidde Furno het wezen naar Nathan Evo, die net klaar was met zijn Evo XL Machine. Terwijl ze samen probeerden het beest te verslaan, bleek het schepsel uit twee aparte wezens te bestaan. Eén maakte zich los van de andere en ontvoerde Furno ondergronds.
Alle Jumpers werden uiteindelijk teruggeroepen door het Koningin Beest, om de invasie te beëindigen.

Optredens

44021 box
44021 Splitter Beast vs. Furno & Evo Invasion from Below

Galerij