Wikia

Skelet
Skelet gen001
Thema Pirates
SubthemaPirates (faction)
Introductie

1995

Skelet is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 1995 als onderdeel van het Pirates - Pirates (faction) thema.

Samenstelling

Een skelet is een minifiguur dat wordt gekenmerkt door een schedel, een skelet torso en twee armen afwijkend van de standaard minifiguren, en is meestal wit. Het lichaam vorm van het skelet is door de jaren heen licht gewijzigd. Bijvoorbeeld, de eerste LEGO skeletten hadden armen met kogelgewrichten waardoor ze de helemaal rond konden draaien. Skeletten in latere sets hadden armen met normaal draaiend scharnieren, zoals op een Battle Droid, die op en neer bewogen. Ook de gezichten veranderde in de Castle sets. De eerste skeletten hadden ronde ogen, die gaf hen een neutraal of zelfs vriendelijker blik, waar in de nieuwere skeletten die schuin kijken een meer kwade blik verscheen. Een nieuwe Ninjago variant van het skelet heeft een herontworpen torso, armen en benen.

Er zijn verschillende varianten van het minifiguur veschenen:

Skelet gen001
gen001 Pirates standaard schedel, ronde ogen en armen met kogelgewrichten
BrickLink ico Minifiguur op BrickLink
gen019 Castle met rechte 'mechanische' armen (als droids)
BrickLink ico Minifiguur op BrickLink
Skelet gen038 wit
gen038 Pirates of the Caribbean met gebogen 'mechanische' armen (als droids)
BrickLink ico Minifiguur op BrickLink

Achtergrond

Het skelet verscheen voor het eerst in 1995 in de Pirates set 6254 Rocky Reef en is daarna verschenen in meerdere Pirates, Castle, Atlantis, Harry Potter, Pirates of the Caribbean en Ninjago sets. Skeletten zijn ook speelbare personages in videogames voor komische doeleinden.

Varianten

Naast het standaard "skelet" zijn de volgende varianten verschenen:

Verwijzingen

Optredens