Wikia

Scarab
Scarab pha0a4
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Pharaoh's Quest
Elementen

28

Introductie 2011, januari

Het dier Scarab werd uitgebracht in 2011 als onderdeel van het Pharaoh's Quest thema.

Samenstelling

Het minifiguur is een dier van ongeveer 4 centimeter lang en samengesteld uit vooral blauwe bouwstenen. Het heeft een aard-blauw schild, bestaande uit twee delen. Het schild heeft afdrukken met contouren en hiërogliefen. De hiërogliefen zijn van een oog, een LEGO steen en een kever. De poten van de scarabee zijn zwart en kunnen op en neer bewegen en eindigen in een klauw. Het hoofd is vierkant en in een hoek, met gouden studs voor de ogen, een kleine clip voor de mond en een grote hoorn de vanaf de kop uitsteekt.

Het minifiguur heeft een 'gouden' kristal als schat.

Verhaal

De Scarab is een LEGO dier uit het avontuur-thema Pharaoh's Quest. De gigantische scarabee is de schatbewaker van het Gouden Kristal.

LEGO.com

LEGO logo Scarabee

De reuzen Scarabee, hoedster van het gouden kristal, is diep in winterslaap, voor vele eeuwen. Slechts een ding kan hem wekken uit zijn slaap onder het steenachtige woestijnzand: een nietsvermoedende avonturier die probeert te graven naar de kostbare schat die hij beschermt! Ontwakend uit zijn hol, is de Scarabee klaar om de kristallen te verdedigen tegen elke dief uit alle macht met het keiharde gepantserde schild en rammende hoorn!

Verwijzingen

Optredens

7305 box art
7305 Scarab Attack Pharaoh's Quest eerste optreden
Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.