Wikia

Sam Gewissies
Sam Gewissies lor004
Thema The Lord of the Rings
SubthemaThe Return of the King
Accessoires

Cape
Zwaard (Gladius)
Het Licht van Eärendil

Introductie

2012

Sam Gewissies is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2012 als onderdeel van het The Lord of the Rings - The Return of the King thema.

SamenstellingEdit

Het minifiguur van Sam heeft midden donkervleeskleurig krullend haar, vleeskleurig dubbelzijdig gezicht, ene kant fronsende blik, en andere kant geschrokken blik met rechts opgetrokken open mond, lichtbruine wenkbrauwen, zwarte ogen met witte pupil, draagt donker blauwgrijze cape, torso met tekening van donkerbruine bretels en broek op donkerbeige shirt met knopen, bruin tasje over links, donkerbruine riem met zilverkleurige gesp, vleeskleurige handen en donkerbruine korte benen.

LEGO.comEdit

LEGO logo Sam Gewissies

Sam Gewissies bio

Sam Gewissies bio naam

Sam Gewissies wordt bijna nooit met zijn achternaam aangesproken. Al zijn vrienden noemen hem gewoon 'Sam'. Hij is de beste vriend van Frodo. Sam is een tuinjongen: hij is dol op gedichten en op zijn geliefde koekenpan. Hij neemt die pan overal mee naar toe. Hij maakt er heerlijk eten in klaar maar kan er ook grottrollen en Orks mee op hun kop slaan. Sam is de trouwste vriend die een Hobbit zich kan wensen. Hij verliest nooit zijn goede humeur - behalve als het regent. Hij is paraat om zijn leven te offeren voor Frodo en de andere bewoners van Midden-Aarde. De krachten van het kwaad stellen hem zwaar op de proef - maar zoals Sam zelf zegt: "...er is nog goed in deze wereld, meneer Frodo. Waard om voor te vechten."

VerhaalEdit

Sam is de beste vriend van Frodo Balings en vergezeld hem op zijn reis.

NotitiesEdit

  • Hij heeft hetzelfde hoofd als de 2013 versie van de A-Wing Pilot.
  • Zijn hoofd in de videogame is gebaseerd op zijn geschrokken uitdrukking.
  • De beer waar hij in de videogame mee slaapt is dezelfde als die van Sleepyhead.
  • Hoewel Sam niet in de The Hobbit voor komt, verschijnt hij wel als een speelbaar karakter LEGO The Hobbit: The Video Game.

VerwijzingenEdit

OptredensEdit

Sets

Sam Gewissies lor004
lor004
9470-1 product 1
9470 De Aanval van Shelob The Return of the King met zwaard
en edelsteen

Videogames

Andere producten

Sam Gewissies lor004
lor004
850517
850517 LEGO The Lord of the Rings Magnet Set The Return of the King magneetset
met zwaard

GalerijEdit

Sam Gewissies bio icoon
Sam Gewissies LEGOcom
IcoonBiografie (origineel)