Wikia

Mooiweertje
Mooiweertje (DUPLO)
Productlijn LEGO DUPLO
Thema Disney Princess
SubthemaDoornroosje
Elementen

2

Accessoires

Rok
Toverstaf

Introductie

2014

Mooiweertje is een figuur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2014 als onderdeel van het Disney Princess - Doornroosje thema.

Samenstelling

Het DUPLO figuur van Mooiweertje bestaat uit één element, heeft zwart haar onder een blauwe punthoed met pastelblauwe linten, vleeskleurig gezicht met grote bruine ogen, een kleine mond met roze lippenstift, romp met boven blauw en onder pastelblauw bedrukt met een zilveren sterren design, lange blauwe mouwen, vleeskleurige handen, en witte benen. Ze draagt een lichtblauwe satijnen rok en heeft een goudkleurige toverstaf met grote ster.

Verhaal

Bij de doop van hun dochter, nodigen de koning en de koningin alle goede feeën uit, om het kind te zegenen met een enkele gift. Ze hebben echter een fee vergeten uit te nodigen, en die was zo boos dat ze een vloek uitsprak dat als de prinses 16 werd, ze haar duim zou prikken aan een spinnewiel en iedereen dood zou gaan. Mooiweertje, de grootmoeder fee, weet de vloek tegen Doornroosje te verzachten: iedereen zou in slaap vallen. 16 jaar later, prikte de prinses haar duim, en iedereen in het land viel in een diepe slaap. Jaren gingen voorbij, en het kasteel was overwoekerd met klimop. Uit een ver land kwam een ​​prins, die het kasteel in ging en de toren beklom waar hij Doornroosje zag slapen. Hij kuste haar, en iedereen werd wakker.

Notities

  • BrickLink rekent de rok niet tot het figuur, maar als los onderdeel van de set. Hier wordt de rok tot het figuur gerekend.
  • Het eerste optreden was als afbeelding op een bouwsteen in de set 6151 Doornroosjes Slaapkamer (2012).

Verwijzingen

Optredens

10542 artist impression
10542 Het Sprookje van Doornroosje Disney Princess
Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.