Marion Ravenwood
Iaj007.jpg
Thema Indiana Jones
SubthemaRaiders of the Lost Ark

Kingdom of the Crystal Skull

Accessoires

Pan

Introductie

2008

Marion Ravenwood is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2008 als onderdeel van het Indiana Jones - Raiders of the Lost Ark thema.

Samenstelling[bewerken | brontekst bewerken]

Van het minifiguur zijn verschillende varianten verschenen:

Afbeelding Naam Jaar Thema Notitie
Iaj007.jpg
iaj007 Raiders of the Lost Ark *BrickLink ico.png Minifiguur op BrickLink
Iaj019.jpg
iaj019 Kingdom of the Crystal Skull *BrickLink ico.png Minifiguur op BrickLink
Iaj036.jpg

Biografie[bewerken | brontekst bewerken]

Marion Ravenwood (Karen Allen) verschijnt zowel in Raiders of the Lost Ark als in Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull. Ze is de dochter van Abner Ravenwood, de vroegere mentor van Indiana Jones. Op jonge leeftijd, tot 1926, had zij een verhouding met Indiana, ondanks dat hij zo'n tien jaar ouder is. Uiteindelijk werd elk contact tussen hen verbroken en zijn Marion en Abner in Nepal gaan wonen.

In 1936 komt Jones naar Nepal, waar Marion intussen haar eigen kroeg blijkt te bezitten. Abner blijkt intussen overleden, en Marion is niet erg blij om Jones na al die jaren terug te zien. Als Marion echter wordt aangevallen door Toht en zijn handlangers, en haar kroeg in vlammen opgaat, besluit ze toch met Jones mee te gaan. In Egypte wordt ze door de Nazis ontvoerd en ondervraagd. Belloq is gecharmeerd van Marion en probeert haar tegen de Nazis te beschermen, maar deze sluiten haar alsnog met Jones op in de Put Der Zielen. Jones en Marion ontsnappen, maar op zee nemen de Nazis haar opnieuw gevangen. Uiteindelijk overleven alleen zij en Jones het openen van de Ark des Verbonds, die ze meenemen naar de Verenigde Staten.

Hierna hervatten Jones en Marion hun relatie, maar een week voor de bruiloft knijpt Jones ertussenuit, zonder te weten dat Marion al in verwachting is. Na de geboorte van haar zoon Mutt trouwde Marion met Collin Williams, een RAF-piloot die omkwam in de Tweede Wereldoorlog. Jones' oude vriend Harold Oxley hielp sindsdien met de opvoeding. In 1957 verdwijnt Oxley en gaat Marion hem zoeken, om op haar beurt door Sovjets ontvoerd te worden. Marion slaagt er nog in om Mutt opdracht te geven om Indiana Jones erbij te halen. Zodoende ontsnappen ze, en onthuld Marion dat Indy en Mutt vader en zoon zijn. Uiteindelijk bekennen ze elkaar opnieuw de liefde en trouwen ze.

Verwijzingen[bewerken | brontekst bewerken]

Optredens[bewerken | brontekst bewerken]

Sets[bewerken | brontekst bewerken]

Versie Afbeelding Naam Jaar Thema Notitie
Iaj036.jpg
iaj036
7195.jpg
7195 Ambush In Cairo Raiders of the Lost Ark
Iaj007.jpg
iaj007
7621-1.jpg
7621 The Lost Tomb Raiders of the Lost Ark
Iaj007.jpg
iaj007
7683 box.jpg
7683 Fight on the Flying Wing Raiders of the Lost Ark
Marion Ravenwood iaj019.jpg
iaj019
7625 box.jpg
7625 River Chase Kingdom of the Crystal Skull

Merchandise[bewerken | brontekst bewerken]

Videogames

Marion.jpg
LEGO Indiana Jones The Original Adventures - wallpaper.jpg
LEGO Indiana Jones: The Original Adventures Indiana Jones