Wikia

Man-Bat
Manbat CGI
Thema Super Heroes
SubthemaDC Comics
Gewicht (gram)

3,92

Introductie

2014

Man-Bat is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2014 als onderdeel van het Super Heroes - DC Comics thema.

SamenstellingEdit

SetEdit

Van het minifiguur is in slechts één variant verschenen:

SH086
sh086 Batman *BrickLink ico Minifiguur op BrickLink

Politie RapportEdit

Man-Bat-lego-batman-14369658-1600-1200
Gotham City politie rapport

Man-Bat
Echte naam: Robert Kirkland Langstrom
Biografie:
Dr. Kirk. Langstrom was een wetenschapper gespecialiseerd in de studie van vleermuizen. Hij maakte een serum om mensen hetzelfde sonarzintuig als vleermuizen te geven, en testte deze formule op zichzelf omdat hij last kreeg van doofheid. Het serum werkte, maar had een onverwacht bijeffect. Het veranderde Kirk in een mens/vleermuis hybride.

Als Man-Bat vocht Kirk met Batman, die hem uiteindelijk wist te vangen en een tegengif toe te dienen. Langström verbeterde zijn serum hierna zodat hij nog wel in een vleermuis veranderde, maar zijn menselijke intelligentie behield en hij controle over zijn transformatie kreeg. Hierna werkte hij een tijdje als detective en misdaadbestrijder, totdat zijn dierlijke instincten weer de kop opstaken. Hierdoor kwam hij wederom een paar maal tegenover Batman te staan.
Vijanden: Batman, Robin

VerwijzingenEdit

NotitiesEdit

  • Man-Bat is één van de weinige minifiguren die niet voorkwam in het Lego Batman thema maar wel voorkwam in het Super Heroes thema.

OptredensEdit

SetsEdit

SH086
sh086
76011-1
76011 Batman: Man-Bat Attack Super Heroes

Video gamesEdit