Wikia

LEGO Star Wars Character Encyclopedia
LEGO Star Wars Character Encyclopedia
NummerISBN:9781405373586 (5000214)
Productlijn LEGO Boeken
Thema Star Wars
Minifiguren

Han Solo

Leeftijd

7+

Auteur

Hannah Dolan

Uitgever

DK Publishing

Introductie 2011, 3 oktober
Prijs

€ 18,95

Verpakking

Hardcover

Gewicht (gram)

844

Afmetingen (cm)

18,9 x 28 x 23,6

Het boek LEGO Star Wars Character Encyclopedia werd uitgebracht in 2011 als onderdeel van het Star Wars thema. Het Engelstalige boek is geschreven door Simon Beecroft, telt 202 rijkelijk geïllustreerde pagina's en is uitgegeven door Dorling Kindersley Publishing.

SamenstellingEdit

De pagina's tonen de minifiguren van alle officieel verschenen LEGO sets, vanaf 1999 tot en met begin 2011, onder vermelding van de details.

Han Solo lsw356 in boek

In de kaft van het boek zit een exclusief LEGO minifiguur van Han Solo. "Celebration Han" is gekleed in het pak dat hij droeg tijdens het feest aan het eind van Star Wars Episode IV: A New Hope. Om zijn nek draagt hij de eremedaille die hij kreeg van Princess Leia.

NotitiesEdit

  • Het minifiguur zou onderdeel zijn van de Yavin Base set, maar deze set werd nooit uitgebracht.
  • In het boek LEGO Star Wars: Het Complete Werk zit in de kaft een vergelijkbare versie van Luke Skywalker.
  • Het prototype heeft andere minifiguren op de voorkant en vermeld nog 200 in plaats van 300 minifiguren.
  • In veel versies van het boek is geen minifiguur opgenomen. Dit is met name voorgekomen bij sommige WHSmith winkels in het Verenigd Koninkrijk. Dit kan te wijten zijn aan gestolen minifiguren of fouten tijdens de productieperiode.
  • Er zitten verschillende fouten in het boek:
    • De Siege Battalion Trooper wordt verklaard te zijn van de "42e Siege Bataljon" in tegenstelling tot de 442e.
    • 7171 Mos Espa Podrace staat vermeld als uitgebracht in 2001 in plaats van 1999.
    • Op C-3PO's pagina staat vermeld dat hij werd uitgebracht in 2001 in plaats van 2000.
    • Het vermeld ook de variant van C-3PO die werd opgenomen in de set 8092 Luke's Landspeeder, maar het kwam eigenlijk uit 10188 Death Star; te zien aan de kleur van zijn handen.
    • Op Greedo pagina staat Mos Espa Cantina in plaats van Mos Eisley Cantina.

VerwijzingenEdit

Zie ook:

GalerijEdit

Boek

Minifiguren