Wikia

LEGO Architecture: The Visual Guide
9781465422866 LEGO Architecture - The Visual Guide
NummerISBN: 978-1465422866
Productlijn LEGO Boeken
Thema Architecture
Leeftijd

12+

Uitgever

Dorling Kindersley

Introductie 2014, 1 september
Gewicht (gram)

2188

Afmetingen (cm)

27 x 27 x 4

Het boek LEGO Architecture: The Visual Guide werd uitgebracht in 2014 als onderdeel van het Architecture thema. Het hardcover boek is geschreven door Philip Wilkinson in samenwerking met Adam Reed Tucketelt, telt 232 geïllustreerde pagina's en is uitgegeven door Dorling Kindersley.

Samenstelling

Het boek wordt ingeleid door een voorwoord van LEGO architectural artist Adam Reed Tucker.

Het boek begint met de invoering van de Architect serie van modellen en beschrijft de doelstellingen van de kunstenaars. De tijdlijn geeft weer wanneer elk model werd geïntroduceerd, samen met een kort profiel van de kunstenaars, een overzicht van het creatieve proces, en een visuele woordenlijst van LEGO onderdelen. Twee pagina's met een 'stadsgezicht' geven de foto's van alle modellen weer waarmee een LEGO skyline ontstaat.

De volgende pagina's bevatten de (achtergrond) informatie van 22 LEGO modellen die vanaf 2008 zijn uitgebracht onder het Architecture thema. Zowel de architectonische hoogstandjes als de 'landmark' gebouwen passeren de revue.
Elk hoofdstuk over een model bevat een introductie met een grote foto van het voltooide model zelf, een korte toelichting over de reden voor de keuze van het gebouw en de aanpak van de kunstenaar voor de bouw van het model. Daarnaast bevat het de doos van de set met een klein beeld van de werkelijke gebouw met inbegrip van statistieken.
Het tweede deel is gewijd aan een weergave van het model onder verschillende hoeken, met tekst die belangrijke functies belicht.
Het derde deel is een opengewerkt aanzicht van het gebouw dat een beoordeling geeft van hoe deze is opgebouwd.
Tot slot is er een sectie gewijd aan foto's van het werkelijke gebouw met hoogtepunt beschrijven van de architect, de beoogde visie van de architect, innovatieve kenmerken van het gebouw, en vaak een beschrijving van hoe het past in het omringende landschap.

Het boek wordt afgesloten met een index en dankwoord met bronnen.

Table of Contents

  • Foreword
  • Introduction
  • Timeline
  • LEGO Artist Profiles
  • The Creative Process
  • Fallingwater in Development
  • Glossary
  • LEGO Cityscape in Scale
  • Solomon R. Guggenheim Museum
  • Fallingwater
  • The White House
  • Farnsworth House
  • Rockefeller Center
  • Robie House
  • Brandenburg Gate
  • Sydney Opera House
  • Big Ben
  • Villa Savoye
  • Sungnyemun
  • The Leaning Tower of Pisa
  • Imperial Hotel
  • United Nations Headquarters
  • The Eiffel Tower
  • Trevi Fountain
  • John Hancock Center
  • Willis Tower
  • Empire State Building
  • Seattle Space Needle
  • Burj Khalifa
  • Marina Bay Sands
  • Index
  • Acknowledgments

Notities

  • Het boek is alleen in het Engels verschenen.

Verwijzingen

Galerij