Wikia

King George's Officer
King George's Officer poc018
Thema Pirates of the Caribbean
SubthemaOn Stranger Tides
Accessoires

Hoed
Epaulet
Schede
Hartsvanger
Pistool

Introductie

2011

King George's Officer is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Pirates of the Caribbean - On Stranger Tides thema.

SamenstellingEdit

Het minifiguur is slechts in een variant verschenen. Het draagt een zwarte hoed met witte rand en rode veer, en op de schouder goudkleurige epauletten. Hij heeft een vleeskleurig gezicht, bruine wenkbrauwen, licht bruinbaardje om scheve mond. Om zijn nek heeft hij een witte schede met daarin een hartsvanger. Hij draag een rode jas met blauw bies en witte knopen, met witte singlet. Hij heeft een roodbruin pistool als wapen.

LEGO.comEdit

King George's Officer LEGOcom
LEGO logo Theodore Groves

Deze officier is een trotse soldaat in het leger van koning George: hij vindt dat alle piraten achter slot en grendel gezet moeten worden. Maar het liefst zou hij de brutaalste piraat van allemaal, de ongrijpbare kapitein Jack Sparrow, gevangen willen nemen.

VerhaalEdit

Theodore Groves was een luitenant die werkte in de Royal Navy van Port Royal, onder het commando van Admiral Norrington. Hij werd later officier van de Oost Indische Compagnie na Cutler Beckett. Hij was na Beckett de belangrijkste man van het schip HMS Endeavour. Hij maakt ook deel uit van de crew van Hector Barbossa naar de zoektocht van de Fontein van de Eeuwige Jeugd. Daar word hij uiteindelijk neergeschoten door de Spanjaarden.

NotitieEdit

  • Brickipedia geeft als enige bron het minifiguur de naam 'Lieutenant Theodore Grove'. Op de set verpakking en in de beschrijving staat 'King George's Officer', dat is hier aangehouden.
  • De set waar het minifiguur in voor komt bevat een poster, maar het minifiguur is daar niet op te zien.

VerwijzingenEdit

OptredensEdit

Sets

4193 box art
4193 The London Escape On Stranger Tides eerste optreden,
met hartsvanger,
schede en pistool

Videogames

King George's Officer poc018 animatie
LEGO Pirates of the Caribbean - The Video Game banner
LEGO Pirates of the Caribbean: The Video Game Pirates of the Caribbean met hartsvanger,
schede en pistool
Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.