Wikia

Jawblade
6216 set 1
Productlijn LEGO TECHNIC
Thema Hero Factory
SubthemaBreakout
Elementen

45

Introductie

2012

Jawblade is een figuur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2012 als onderdeel van het Hero Factory - Breakout thema.

Samenstelling

Het figuur heeft een unieke build onder de Hero Factory sets. Hij is meestal gemaakt van zwart, zilver en rood stukken, met een paar transparante oranje stukken in de set. Hij heeft een staart gemaakt van twee stukken BIONICLE vleugel, die aansluiten op twee ledematen stukken, die op hun beurt aansluiten op het lichaam. Twee vinnen, dezelfde stukken als havik Furno de vleugels, zijn aangebracht aan het been-joint delen op het lichaam, die in de film te helpen Jawblade bewegen op het land. Een transparant oranje armor stuk gaat op de bovenkant van zijn lichaam, met een zilveren harnas add-on erboven. Jawblade heeft een grote onderkaak, ook gebruikt als BIONICLE voeten, dat beweegt met twee kleine vinnen, dezelfde stukken als de staart. Zijn pootjes regelmatig bovenarm verbindingen met twee hals-extensies voor onderarmen. Hij heeft zwarte handen met zilveren en rode wapens, die dezelfde stukken als Furno's 1.0 wapens. Zijn hoofd is kleiner dan zijn onderkaak, en is een nieuw stuk voor deze set. Het wordt aangesloten op een transparante oranje 'hoofd', dat is eigenlijk een van de oude hand-type stukken. De set bestaat uit vijf rode pieken in de verschillende plaatsen.

Biografie

LEGO logo Jawblade

Jawblade bio
Jawblade is snel en wendbaar als een haai en hij bevindt zich liever onder water dan op het droge. Hij kan desgewenst over land bewegen en ziet er dan heel onhandig uit - maar wie daarom durft te lachen krijgt spijt.

Na zijn ontsnapping uit de Hero Factory gevangenis ging hij direct naar de waterplaneet Z’chaya, waar een snel werkende roestverwekker voorkomt die 'Oxidium' heet. Jawblade hoopt dat hij genoeg Oxidium kan vinden om de helden in een paar tellen te laten wegroesten, maar Furno geeft het niet zo makkelijk op, zelfs niet onder water!

Verhaal

Jawblade, samen met vele andere schurken, ontsnapt uit de schurk opslag niveau van Hero Factory als gevolg van het plan Voltix in overeenstemming met Von Nebula en Black Phantom. Hij reisde naar het water planeet van Scylla naar een snelwerkende roest agent genaamd oxidium vinden. Furno joeg hem daar en greep hem na te zijn verroest door sommige oxidium dat Jawblade gevonden. Furno de effecten ervan overwonnen door het opladen van zijn kern.

Notities

In de bio van de Hero Factory website, wordt de planeet Z'chaya genoemd. Dat is echter de giftig thuisplaneet van Toxic Reapa. De juiste planeet is Scylla, zoals gebruikt in de beschrijving van de set.

Verwijzingen

Zie ook

Optredens

6216 box
6216 Jawblade Hero Factory

Galerij

Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.