Wikia

Henry Jones
Henry Jones iaj002
Thema Indiana Jones
SubthemaThe Last Crusade
Accessoires

Helm

Introductie

2008

Henry Jones is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2008 als onderdeel van het Indiana Jones - The Last Crusade thema.

SamenstellingEdit

Henry werd uitgebracht in twee minifiguur varianten en heeft een film variant.

  • Versie 1, 2008, met een lichtbruin pak met singlet en bijpassende broek, met een grijze helm
BrickLink ico Minifiguur op BrickLink
  • Versie 2, 2008, met lichtbruine helm
BrickLink ico Minifiguur op BrickLink .

VerhaalEdit

Henry Jones wordt ingehuurd door Walter Donovan, die de tablet heeft gevonden die kan leiden naar de geheime locatie van de Heilige Graal. Henry leert dat zijn vriend Elsa Schneider een nazi is die werkt voor de andere nazi's. Later, tijdens het werken in zijn bibliotheek, wordt hij gevangen genomen en meegenomen naar het kasteel. Hij wordt dan gered door zijn zoon, Indiana Jones. Jones Sr. vertelt aan Indiana, dat de Graal niet in de verkeerde handen mag vallen en ze reizen naar Berlijn, waar ze proberen om hun avontuur te voltooien. Zodra zij de Canyon van de Halve Maan bereiken wordt Henry neergeschoten. Wanneer Indiana de graal vindt geneest hij de wonden van zijn vader net op tijd om zijn leven te redden. Een jaar later, in Kingdom of the Crystal Skull, blijkt dat Henry van ouderdom is gestorven.

OptredensEdit

Sets

Merchandise

Videogames

Films

GalerijEdit

Henry Jones iaj002
Versie 1 (2008)Versie 2 (2008)
Dit artikel is een Begin. Je kan Brickipedia helpen door deze pagina te bewerken.
Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.