Wikia

Grottrol
Grottrol lor027
ja
Thema The Lord of the Rings
SubthemaThe Fellowship of the Ring
Accessoires

Ketting
Strijdknots

Introductie

2012

Grottrol is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2012 als onderdeel van het The Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring thema.

SamenstellingEdit

Het minifiguur, in één variant verschenen, is tweemaal zo groot als een standaard minifiguur, heeft blauwe huid, ongekleed op een donkerbruine lendendoek na, draagt ketting op hoofd, heeft hoekig gezicht met hoog geplaatste ogen, platte neus en kwade blik met open mond, frons, witte ogen met zwarte pupil, romp met licht beige buik, stippen op de rug, twee dikke armen met open handen, korte dikke benen met linkervoet vooruit en donkergrijze tenen.

LEGO.comEdit

LEGO logo Grottrol

Grottrol bio

Grottrol bio naam

Een reusachtig en bruut, maar dom wezen uit de mijnen van Moria. Gottrollen zijn 2-3 keer zo groot als een mens. Ze kunnen verrassend snel bewegen. Ze houden zich het liefst verborgen voor andere wezens, in de eeuwige duisternis van de mijnen van Moria. Ze zien slecht en gebruiken daarom hun reukvermogen om de weg te vinden in het donker. Ze kennen geen verschil tussen goed en kwaad en vallen iedereen aan die hun territorium binnenkomt. NB: ze kunnen niet worden verslagen met een koekenpan.

NotitiesEdit

  • Het eerste ontwerp had een beige kleur.

VerwijzingenEdit

OptredensEdit

Sets

Grottrol lor027
lor027
9473-1 product 1
9473 De Mijnen van Moria The Fellowship of the Ring met strijdknots

Videogames

GalerijEdit

Grottrol bio icoon
Grottrol LEGOcom
Grottrol lor027 achterkant
IcoonBiografie (Origineel)De achterkant
Grottrol - lor027