Wikia

Grima Slangtong
Grima Slangtong lor072
ja
Thema The Lord of the Rings
SubthemaThe Two Towers
Accessoires

Cape
Mes

Introductie

2013

Grima Slangtong is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2013 als onderdeel van het The Lord of the Rings - The Two Towers thema.

SamenstellingEdit

Het minifiguur van Grima Slangtong, In het Engels Gríma Wormtongue, is in één variatie verschenen, draagt zwarte cape, heeft zwart haar, vleeskleurig dubbelzijdig gezicht met zorgelijke blik en kwade blik, zwarte ogen met witte pupil, bruine wenkbrauwen, rimpels, zwarte torso met tekening en donkerrood shirt en bont met gouden ketting, vleeskleurige handen, zwarte heupen en benen.

LEGO.comEdit

LEGO logo Grima Slangtong

Grima Slangtong bio

Grima Slangtong bio naam

Er was eens een man uit het volk van Rohan, Grima Slangtong die als raadslid van King Théoden diende. Hoe hij een spion voor Saruman werd, is een raadsel. Jaren lang zag hij toe hoe King Théoden langzaamaan zwakker werd door de kwade spreuken van Saruman en hoe het volk van Rohan werd verscheurd zodat Saruman zijn duisternis over het koninkrijk kon verspreiden. Toen de missie van Grima mislukte, vluchtte hij terug naar Saruman als zijn dienaar, om toen pas - toen het al te laat was - te ontdekken wat de echte gruweldaden van Sauron en zijn verschrikkelijke leger waren.

NotitiesEdit

  • Het minifiguur heeft niet de blauwe pupillen zoals te zien in de film en videogame.

VerwijzingenEdit

OptredensEdit

Sets

10237 box art
10237 De Toren van Orthanc The Two Towers met mes

Videogames

GalerijEdit

Grima Slangtong bio icoon
Grimas lor072 1
Grimas lor072 2
Icoon