Wikia

Goblinkoning
Goblinkoning lor042
Thema The Hobbit
SubthemaAn Unexpected Journey
Accessoires

Kroon
Scepter

Introductie

2012

Goblinkoning is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2012 als onderdeel van het The Hobbit - An Unexpected Journey thema.

Samenstelling

Het minifiguur is in één variant verschenen, is twee maal zo groot als een standaard minifiguur, heeft beige huid, ongekleed op een donkerbruine lendendoek na, draagt kroon (afgedrukt op hoofd) met drie hoornen, hoofd met onderkin, gezicht met kwade blik met open mond, frons, witte ogen met zwarte pupil, tattoo op wangen, romp hangbuik, twee dikke armen, korte dikke benen met linkervoet vooruit.

LEGO.com

LEGO logo De Goblinkoning

Goblin king new1

De Goblinkoning is een reusachtig, ijdel, weerzinwekkend gedrocht. Hij is vet en vadsig geworden na jarenlang te hebben geheerst over de ongelukkige inwoners van Goblinstad – een krakkemikkige verzameling krotten, diep in de grotten onder het Nevelgebergte. Hij heerst met harde hand over een horde schamele Goblins. Goblins zijn rovers die zich in leven houden met de buit die ze kunnen stelen van reizigers die over de bergpas komen. De Goblinkoning en zijn handlangers hebben Bilbo Balings en het Dwergengezelschap gevangen genomen. De Goblinkoning heeft er plezier in zijn gevangenen te martelen - dus het Gezelschap van Thorin Eikenschild is in levensgevaar.

Ontmoet de Goblinkoning in:
79010 De Goblinkoning veldslag

Verhaal

De Goblinkoning, ook bekend als Grote Aardman, is het goblin stamhoofd van Goblin-stad in de mistige bergen in The Hobbit. Hij is te groot voor een goblin, is te vet en heeft obesitas. Hij neemt Thorin Eikenschild en zijn groep gevangen als ze beschutting zoeken in een droge grot. Dat is een val voor reizigers die over de Misty Mountains reizen. De koning zou de groep aan Azog leveren, maar als hij kwaad wordt wil hij ze alsnog doden. Met hulp van Gandalf gaan ze het gevecht aan, waarbij Gandalf de koning doodt.

Notities

Goblinkoning met scepter
  • De rand van de kroon is afgedrukt op het hoofd, met de toevoeging van drie zwarte hoorns bevestigd aan de bovenkant van zijn hoofd.

Verwijzingen

Optredens

Sets

Goblinkoning lor042
lor042
79010-1 product
79010 De Goblinkoning Veldslag An Unexpected Journey met scepter

Galerij

Goblin king
Icoon