Wikia

Luke Skywalker Limited Edition Maquette
66254 box
NummerGGSW005
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode IV: A New Hope

Elementen

4

Introductie 2007
Prijs

Vlag-US US $19,99 24 Oct 07 - 14 Dec 08

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

496

Afmetingen (cm)

14,5 x 12 x 21,5

De maquette GGSW005 Luke Skywalker Limited Edition Maquette werd uitgebracht in 2007 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

De maquette, in beperkte oplage gemaakt door Gentle Giant, is een model van het Luke Skywalker minifiguur als a Rebel piloot, in oranje overall met witte helm en blauw lichtzwaard.
Het model is ruim 15 centimeter hoog, ongeveer driemaal de originele grootte. De vier onderdelen zijn het hoofd met helm, de romp op een plaat, een lichtzwaard en een LEGO Star Wars logo plaatje.
Het figuur staat in een lopende houding met het lichtzwaard geheven voor het gezicht.
De onderdelen zijn gemaakt van een zacht soort plastic en fragiel. Het is niet bedoeld om mee te spelen. Omdat het hoofd magnetisch is kan het draaien. Ook het logo plaatje is magnetisch.

LEGO

LEGO logo Luke Skywalker Limited Edition Maquette

Introductie van de LEGO Star Wars Luke Skywalker Pilot minifiguur maquette -- een prachtig verzamelobject voor de volwassen LEGO Star Wars fan, net op tijd voor de feestdagen! Deze limited-edition maquette wordt geleverd met een Certificaat van Authenticiteit en bevat een verwijderbaar, magnetisch hoofd en logo plaat, en is ruim 15 centimeter hoog.

  • Luke Skywalker Maquette meet 15 cm hoog, 11 cm breed en 11 cm diep!
  • Magnetisch element zorgt dat Luke's hoofd in elke richting kan draaien!
  • Bevat Certificate of Authenticity!
  • Prachtig cadeau voor volwassen LEGO Star Wars verzamelaar!

Belangrijke mededeling: door de magnetische eigenschappen en gebruik van polyresin, is het alleen bedoeld als een verzameling en niet als speelgoed.

Notities

  • Ter gelegenheid van 30 jaar LEGO Star Wars bracht LEGO in samenwerking met Gentle Giant vijf maquettes uit.
  • Volgens Brickipedia heeft de maquette het nummer LEGO volgnummer 66254, maar dat is nergens bevestigd. Op diverse foto's is op de waarschuwing code 4529715 te zien, en op de onderkant 'Item 4532628'. Bricklink en Brickset gebruiken GGSW005 als aanduiding; dat is hier aangehouden.
  • Volgens Brickipedia kost de maquette wel US$ 69,99, terwijl Brickset en een review melding maakt van US$ 19,99. Dat laatste is hier gebruikt.
  • De maquette komt met een bewijs van authenticiteit. Waarschijnlijk zijn 1500 producten gemaakt.
  • De set is ook opgenomen in het 66221 X-wing Fighter and Luke Pilot Maquette Co-Pack (2007).

Verwijzingen

Zie ook:

Galerij

Verpakking

Guided by the Force, Luke Skywalker's proton torpedo volley destroyed the Death Star and saved the lives of millions throughout the universe. His future is not that of an ordinary pilot, however, as Luke Skywalker is destined to train in the ways of the Jedi and defaut the dark side.
Dit is een vrije vertaling van de tekst op de verpakking.

Set