Wikia

Stormtrooper Limited Edition Maquette
GGSW003 box
NummerGGSW003
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode IV: A New Hope

Elementen

4

Introductie 2007
Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

5555

Afmetingen (cm)

14 x 22 x 17

De maquette GGSW003 Stormtrooper Limited Edition Maquette werd uitgebracht in 2007 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

Samenstelling

De maquette, in beperkte oplage gemaakt door Gentle Giant, is een model van het Stormtrooper minifiguur, in wit met witte helm en ionenpistool met rode loop.
Het model is ruim 15 centimeter hoog, ongeveer driemaal de originele grootte. De vier onderdelen zijn het hoofd met helm, de romp op een plaat, een lichtzwaard en een LEGO Star Wars logo plaatje.
Het figuur staat in een lopende houding met het ionenpistool naast de romp.
De onderdelen zijn gemaakt van een zacht soort plastic en fragiel. Het is niet bedoeld om mee te spelen. Omdat het hoofd magnetisch is kan het draaien. Ook het logo plaatje is magnetisch.

LEGO

LEGO logo Stormtrooper Limited Edition Maquette

Introductie van de LEGO Star Wars Stormtrooper minifiguur maquette -- een prachtig verzamelobject voor de volwassen LEGO Star Wars fan, net op tijd voor de feestdagen! Deze limited-edition maquette wordt geleverd met een Certificaat van Authenticiteit en bevat een verwijderbaar, magnetisch hoofd en logo plaat, en is ruim 15 centimeter hoog.

  • Stormtrooper Maquette meet 15 cm hoog, 11 cm breed en 11 cm diep!
  • Magnetisch element zorgt dat het hoofd in elke richting kan draaien!
  • Bevat Certificate of Authenticity!
  • Prachtig cadeau voor volwassen LEGO Star Wars verzamelaar!

Belangrijke mededeling: door de magnetische eigenschappen en gebruik van polyresin, is het alleen bedoeld als een verzameling en niet als speelgoed.

Notities

  • Ter gelegenheid van 30 jaar LEGO Star Wars bracht LEGO in samenwerking met Gentle Giant vijf maquettes uit.
  • Volgens Brickipedia heeft de maquette geen nummer. Op diverse foto's is op de onderkant 'SKU: SWSLEGO_02' te zien. Bricklink en Brickset gebruiken GGSW003 als aanduiding; dat is hier aangehouden.
  • Volgens Brickset kost de maquette wel US$ 64,99.
  • De maquette komt met een bewijs van authenticiteit. Slechts 1000 producten zijn gemaakt.
  • Set maquette was exclusief verkrijgbaar bij StarWarsShop.com.
  • De nummers 1 tot en met 100 bevatten een extra 'chase' hoofd van Han Solo.
  • Volgens Brickipedia is de maquette gerelateerd aan LEGO Star Wars II: The Original Trilogy, maar dat is nergens bevestigd. Met Han Solo als extra lijkt 'Episode IV: A New Hope' het meest voor de hand liggende.

Verwijzingen

Zie ook:

Galerij

Verpakking

Highly trained soldiers unswervingly loyal to the Emperor, stormtroopers represented the most visible extension of Imperial might. They were shock troopers meant to strike with speed and accuracy, putting down insurrections and maintaining order on the farflung worlds of the Empire. Stormtroopers served both the ground-based armies of Palpatine's forces, and the space-based Imperial starfleet.
Dit is een vrije vertaling van de tekst op de verpakking.

Set