Wikia

Blackhole Stormtrooper Limited Edition Maquette
GGSW001 box
NummerGGSW001
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaExpanded Universe
Elementen

4

Introductie 2007
Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

555

Afmetingen (cm)

14,5 x 12 x 21,5

De maquette GGSW001 Blackhole Stormtrooper Limited Edition Maquette werd uitgebracht in 2007 als onderdeel van het Star Wars - Expanded Universe thema.

Samenstelling

De maquette, in beperkte oplage gemaakt door Gentle Giant, is een model van het Shadow Stormtrooper minifiguur, in zwart, met zwarte helm en ionenpistool met rode loop.
Het model is ruim 15 centimeter hoog, ongeveer driemaal de originele grootte. De vier onderdelen zijn het hoofd met helm, de romp op een plaat, een ionenpistool en een LEGO Star Wars logo plaatje.
Het figuur staat in een lopende houding met het ionenpistool naast de romp.
De onderdelen zijn gemaakt van een zacht soort plastic en fragiel. Het is niet bedoeld om mee te spelen. Omdat het hoofd magnetisch is kan het draaien. Ook het logo plaatje is magnetisch.

LEGO

LEGO logo Blackhole Stormtrooper Limited Edition Maquette

Introductie van de LEGO Star Wars Blackhole Stormtrooper minifiguur maquette -- een prachtig verzamelobject voor de volwassen LEGO Star Wars fan, net op tijd voor de feestdagen! Deze limited-edition maquette wordt geleverd met een Certificaat van Authenticiteit en bevat een verwijderbaar, magnetisch hoofd en logo plaat, en is ruim 15 centimeter hoog.

  • BlackholeStormtrooper Maquette meet 15 cm hoog, 11 cm breed en 11 cm diep!
  • Magnetisch element zorgt dat het hoofd in elke richting kan draaien!
  • Bevat Certificate of Authenticity!
  • Prachtig cadeau voor volwassen LEGO Star Wars verzamelaar!

Belangrijke mededeling: door de magnetische eigenschappen en gebruik van polyresin, is het alleen bedoeld als een verzameling en niet als speelgoed.

Notities

  • Ter gelegenheid van 30 jaar LEGO Star Wars bracht LEGO in samenwerking met Gentle Giant vijf maquettes uit.
  • Blackhole Stormtroopers worden ook wel Shadow Stormtroopers genoemd.
  • De afmetingen van de doos zijn een aanname: de waarden zijn overgenomen van de andere verpakkingen.
  • Brickipedia heeft de maquette geen nummer aanduiding. Bricklink en Brickset gebruiken GGSW001 als aanduiding; dat is hier aangehouden.
  • Volgens Brickipedia is de maquette uit LEGO Star Wars: The Complete Saga. In 2007 werd de set 7664 TIE Crawler uitgebracht onder Expanded Universe uit; dat is hier aangehouden.
  • Volgens Brickset kost de maquette wel US$ 69,99.
  • Volgens Brickset is de maquette een exclusief item van de Japanese Blister Event Show June 2007. Dat is echter een verwarring met de buste van Star Wars Blackhole Stormtrooper Maquette van Gentle Giant die in Tokyo werd gepresenteerd.
  • Waarschijnlijk zijn slechts 1000 maquettes gemaakt. Elke maquette heeft een uniek nummer. De maquette komt met een bewijs van authenticiteit.

Verwijzingen

Zie ook:

Galerij

Set

Verwarring