Wikia

Doornroosje (DUPLO)
Doornroosje (DUPLO)
Productlijn LEGO DUPLO
Thema Disney Princess
SubthemaDoornroosje
Elementen

2

Accessoires

Rok

Gewicht (gram)

17

Introductie

2012

Doornroosje (DUPLO) is een figuur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2012 als onderdeel van het Disney Princess - Doornroosje thema.

Samenstelling

Het DUPLO figuur van Doornroosje bestaat uit één element, heeft blond haar met ​​een gouden kroon, vleeskleurig gezicht met grote blauwe ogen, een kleine mond met roze lippenstift, roze romp bedrukt met een spiraalvormige zilveren design, korte, roze mouwen, en vleeskleurig armen, en heeft witte benen. Ze draagt een ronde roze rok van satijn.

Verhaal

Bij de doop van hun dochter, nodigen de koning en de koningin alle goede feeën uit, om het kind te zegenen met een enkele gift. Ze hebben echter een fee vergeten uit te nodigen, en die was zo boos dat ze een vloek uitsprak dat als de prinses 16 werd, ze haar duim zou prikken aan een spinnewiel en iedereen dood zou gaan. Mooiweertje, de grootmoeder fee, weet de vloek tegen Doornroosje te verzachten: iedereen zou in slaap vallen. 16 jaar later, prikte de prinses haar duim, en iedereen in het land viel in een diepe slaap. Jaren gingen voorbij, en het kasteel was overwoekerd met klimop. Uit een ver land kwam een ​​prins, die het kasteel in ging en de toren beklom waar hij Doornroosje zag slapen. Hij kuste haar, en iedereen werd wakker.

Notities

  • BrickLink rekent de rok niet tot het figuur, maar als los onderdeel van de set. Hier wordt de rok tot het figuur gerekend.

Verwijzingen

Zie ook:

Optredens

6151 box art
6151 Doornroosjes Slaapkamer Disney Princess
10542 artist impression
10542 Het Sprookje van Doornroosje Disney Princess

Galerij

Doornroosje (DUPLO)
Doornroosje (DUPLO) 47394pb147
DoornroosjeZonder jurk