Wikia

Darth Malgus
Darth Malgus lsw413
ja
Thema Star Wars
SubthemaExpanded Universe

The Old Republic

Accessoires

Cape
Harnas (Nek,schouder)
Lichtzwaard

Introductie

2012

Darth Malgus is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2012 als onderdeel van het Star Wars - Expanded Universe thema.

SamenstellingEdit

Het minifiguur is in slechts één variant verschenen. Darth Malgus is voorzien van een grijs, kaal hoofd met dreigende uitdrukking, en met diverse littekens. Malgus' torso is zwart met grijze harnas afdruk op zowel de voor- als achterkant. Hij heeft grijze armen en zwarte handen. Zijn benen zijn donkergrijs, met doorlopende afdrukken als op de torso. Twee accessoires worden geplaatst tussen Malgus' hoofd en romp. Eén is een zwarte smalle cape, de andere is een harnas voor nek en schouder, gecombineerd met een adem apparaat over de neus.

GalerijEdit

Darth Malgus lsw413 achterkant
Darth Malgus sw413 rond
achterkantvanuit verschillende hoeken

VerhaalEdit

Darth Malgus lsw413 met lichtzwaard
Darth Malgus was een Sith lord ten tijde van de Oude Republiek, opgeleid door Sith Lord Vindican. Hij doodde zijn meester nadat hij gewond was geraakt door de Jedi toen de Sith Korriban opnieuw innamen. Tijdens de slag van Alderaan werd Malgus zo verwond door de Jedi Knight Satele Shan, dat hij voor de rest van zijn leven ademhalingsapparatuur moest dragen. Hij vernietigde de Jedi Tempel op Coruscant en doodde daar elke Jedi. Malgus werd steeds machtiger zodat hij zichzelf als keizer begon te zien. Hij werd echter gedood door de Jedi.

VerwijzingenEdit

OptredensEdit

Sets

Darth Malgus lsw413
sw413
9500 box art 1
9500 Sith Fury-class Interceptor Expanded Universe eerste optreden
met rood lichtzwaard