Wikia

Clone Scout Trooper
Clone Scout Trooper lsw131
ja
Thema Star Wars
SubthemaEpisode III: Revenge of the Sith
Accessoires

Helm (Scout Trooper)

Introductie

2005

Clone Scout Trooper is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2005 als onderdeel van het Star Wars - Episode III: Revenge of the Sith thema.

Samenstelling

De Trooper heeft een zand-groene helm, identiek aan die van de Scout Trooper, een grijze torso met bepantsering print, zand-groene armen met zwarte handen, zand-groen heupgewricht met print van riem, en grijze benen met afdrukken op de bovenbenen.

Verhaal

Een Clone Scout Trooper ook bekend als een Kashyyyk Trooper of Swamp Trooper, was een Clone Trooper, gekleed in een groen camouflage harnas. Ze werden gezien in Star Wars Episode III: Revenge of the Sith op Kashyyyk en vele beboste gebieden. Daarom droegen ze een zeer geavanceerde camouflage harnas. Veel van hen gebruikten BARC speeders. Kashyyyk soldaten maakten deel uit van de 41e Elite Legion, en diende onder Grand Jedi Master Yoda en Clone Commander Gree. Toen de Galactic Empire aan de macht kwam gingen Clone Scout Troopers verder als Imperial Scout Troopers. Ze droegen dezelfde bewapening, gewoon opnieuw gekleurd.

Notities

  • De Trooper is een van de weinige minifiguren uit het Star Wars thema met been en heup afdrukken.

Verwijzingen

Zie ook:

Optredens

Clone Scout Trooper lsw131
sw131
7261-1 box art
7261 Clone Turbo Tank Episode III: Revenge of the Sith eerste optreden
Clone Scout Trooper lsw131
sw131
7261-2 box art
7261 Clone Turbo Tank (2006) Episode III: Revenge of the Sith