Wikia

Clone Gunner
Clone Gunner lsw221
ja
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Accessoires

Helm (Clone Trooper)
Blaster

Introductie

2009

Clone Gunner is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2009 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

SamenstellingEdit

De Clone Gunner heeft een standaard Clone Wars helm, met uitzondering van de grote zwarte Republiek symbolen op de zijkanten, de goudgele die hen omringen, en de groene kleur net tegen de fin op de top. Op de romp van de Gunner, op de bovenkant van de gebruikelijke "borstplaten", is een extra borstplaat toegevoegd, samen met grijze armen in plaats van witte armen.

BeschrijvingEdit

Een Clone Gunner is een Clone Trooper speciaal opgeleid voor de bemanning van artillerie, zoals kanonnen. Ze worden ook gebruikt voor het bedienen van de blaster kanonnen en raketten op sterrenschepen, cruisers, Walkers en andere voertuigen van de Republiek. Zij hebben alternatieve helm en arm markeringen, en hun harnas is versterkt om extra bescherming te bieden tegen vuil en helpt om de schok van het afschieten van artillerie te absorberen. Ze kunnen uitstekend schieten.

VerwijzingenEdit

NotitiesEdit

  • Een Gunner genaamd Blasty wordt in de Online Clone Wars Comics met een Clone Trooper team gestuurd om R2-D2 te vinden. Hij is niet geliefd bij "1139", omdat hij die naam zelf wilde, en Blasty lijkt een beetje een show-off, die krijgt alle actie.
  • Volgens een officiële LEGO Star Wars poster van de Clone Gunner, heet hij een 'AT-TE Driver'.

OptredensEdit

Sets

Clone Commander lsw203
sw203
7679 box art
7679 Republic Fighter Tank Clone Wars eerste optreden
met alle accessoires, in grijs
Clone Commander lsw223
sw223
8014 box art
8014 Clone Walker Battle Pack Star Wars met alle accessoires, in zwart

Videogames

GalerijEdit

Clone Gunner lsw221 zonder helm
Clone Gunner lsw221 achterkant
zonder helmde achterkant