Wikia

Brain
Brain 11164
Productlijn LEGO TECHNIC
Thema Hero Factory
SubthemaBrain Attack
Elementen

1

Gewicht (gram)

9

Introductie

2013

Brain is een figuur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2013 als onderdeel van het Hero Factory - Brain Attack thema.

Samenstelling

Het figuur heeft een insect-achtige uiterlijk. Hun ogen, twee pieken op hun rug en de ingewanden zijn rood, elk ook een transparante kleur, dat oranje is, geel of een van twee tinten groen of blauw. De hersenen hebben drie stompe poten aan elke kant van hun lichaam, puntige staart en kleine kaken. Ze zijn gemaakt van rubber.

Het figuur is in twee varianten verschenen:

  • 11164pb01, rode kern, romp in één kleur
  • 11164pb02, 'glow in the dark' kern, romp met twee kleuren

Het figuur is in verschillende kleuren verschenen:

Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent
Transparent

Verhaal

De 'Brain', vrij vertaald 'hersenen', zijn buitenaardse (alien) breinen uit het Hero Factory thema. Ze transformeren onschuldige dieren in gewelddadige beesten.

Een Brain is een lab voortgebracht insect-achtig wezen met de mogelijkheid om de controle over de hoofden van het primitieve leven en handelen als de hersenen van het leven te nemen. Aangezien het primitieve leven wordt gezegd lagere intelligentie te zijn, kan de Brains volledige controle hebben en fungeren als de hersenen van het getransformeerde levende wezen.

De bovenkant van de Brains lijken op menselijke hersenen en hebben bovenop twee rode stekels. Hun ogen zijn gloeiend rood met kleine, scherpe, witte tanden. Elke Brain heeft drie poten aan elke kant en zes poten, gelijk aan een insect. Het feit dat de Brains hebben zes poten kan de theorie te ondersteunen dat ze een kruising tussen een insect en een brein. Ze hebben staarten met spikes en kan van kleur veranderen zodra ze zich hebben verbonden aan een slachtoffer.

Wanneer een Brain zich hecht aan een levend wezen, zorgt het ervoor dat het wezen een angstaanjagende uiterlijk krijgt en omdat de ogen van de Hersenen e plaats van de normale ogen overnemen, lijken ze roodgloeiend. De levensvorm muteert ook en zorgt voor meer spiermassa, terwijl ook steeds meer nieuwe aanvullingen en organen zodat het nieuwe schepsel beter in staat is zich aan te passen.

Alle van de Hersenen zijn voortgebracht in een plaats die bekend staat als de Brain Factory door een onbekende schurk die ze lanceert hele ruimte in kleine voertuigen die een kruising tussen een reageerbuis en een raket schip lijkt.

Verwijzingen

Optredens

VersieKleurAfbeeldingNaamJaarThemaNotitie
44001 set 1
11164pb01
Transparent
geel
44001 box
44001 Pyrox Brain Attack
44003 set 1
11164pb01
Transparent
groen
44003 box
44003 Scarox Brain Attack
44005 set 1
11164pb01
Transparent
oranje
44005 box
44005 Bruizer Brain Attack
44007 set 1
11164pb01
Transparent
groen
helder
44007 box
44007 Ogrum Brain Attack
44009 set 1
11164pb02
Transparent
blauw
helder
44009 box
44009 Dragon Bolt Brain Attack geel gemarmerd
44011 set 1
11164pb01
Transparent
blauw
helder
44011 box
44011 Frost Beast Brain Attack
44013 set 1
11164pb01
Transparent
blauw
44013 box
44013 Aquagon Brain Attack

Galerij