Wikia

Bootstrap Bill
Bootstrap Bill poc033
Thema Pirates of the Caribbean
SubthemaDead Man's Chest
Accessoires

Bandana
Fles
Mes

Introductie

2011

Bootstrap Bill is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2011 als onderdeel van het Pirates of the Caribbean - Dead Man's Chest thema.

SamenstellingEdit

Van het minifiguur is slechts één versie verschenen. Hij draagt een bruine bandana, heeft een pokdalig vleeskleurig gezicht. De vlekken lopen door op zijn crème hemd, met daar overheen een grijze jas, met vleeskleurige handen en lichtgrijze broek.

LEGO.comEdit

LEGO logo Bootstrap Bill

Bootstrap Bill heeft een vervloekte zeeman aan boord van de Vliegende Hollander sinds Kapitein Davy Jones hem redde van een eeuwigheid op de oceaanbodem gevangen te zijn geweest. Het zeer loyale minifiguur, Bootstrap Bill, probeert altijd om zijn voormalige kapitein Jack Sparrow te redden, en zal zelfs zijn eigen vrijheid opgeven om zijn lang verloren zoon-William Turner te redden.

VerhaalEdit

"Bootstrap Bill", voluit Bill Turner, werkte op de Black Pearl toen die nog onder bevel stond van Jack Sparrow. Toen de eerste stuurman Hector Barbossa een muiterij tegen Jack organiseerde, was Bootstrap Bill de enige die tegen was. Na de muiterij zette de Pearl koers naar het eiland Isla de Muerta, waar de schat van Cortez lag. Deze schat bleek echter vervloekt te zijn en veranderde alle piraten in levende skeletten. Bootstrap Bill vond dit de perfecte straf voor het verraad tegen Jack. Om te voorkomen dat de vloek zou worden verbroken stuurde hij een van de gestolen goudstukken naar zijn zoon Will Turner.

VerwijzingenEdit

NotitiesEdit

  • Op de 'box art' heeft Bill ook een pistool, terwijl die op de meeste andere afbeeldingen door Maccus wordt vastgehouden. In de handleiding heeft hij een fles en een mes vast. Dat is hier aangehouden.

OptredensEdit

Sets

4184 set 1
4184 The Black Pearl Dead Man's Chest met fles en een mes

Videogames

Bootstrap Bill poc033 animatie
LEGO Pirates of the Caribbean - The Video Game banner
LEGO Pirates of the Caribbean: The Video Game Pirates of the Caribbean met mes

Andere producten

4667292 The Black Pearl Poster 1
4667292 The Black Pearl Poster Dead Man's Chest met mes