Wikia

De Bohrok-Kal was een elite team van zes Bohrok van LEGO® BIONICLE™. Zij krachten verhoogd, en hebben verschillende Krana dan de normale Bohrok. Hun namen zijn dezelfde namen als de normale Bohrok types, met het woord “Kal” toegevoegd aan het einde. Hoewel ze hebben dezelfde namen, ze hebben verschillende bevoegdheden.

In product vorm, elk van de Bohrok-Kal producten had 40 stuks, en als een hefboom op de rug werd gedrukt, zou het hoofd naar voren schieten. Wanneer de hendel werd vrijgegeven, zou het hoofd terug te gaan.

Geschiedenis Edit

In de vroege jaren van de Matoran universum, de Bohrok-Kal zijn gemaakt door de twee koninginnen van de Bohrok zwermen, Cahdok en Gahdok. De Bahrag blootgesteld zes Bohrok, één van elke zwerm, een mutagene stof. Deze Bohrok verworven nieuwe elementaire krachten, ter vervanging van hun vorige bevoegdheden en werden bestuurd door Krana-Kal, geavanceerde versies van de Krana gedragen door vaste leden van de zwerm. Ze kreeg ook de mogelijkheid om telepathisch communiceren en spreken de Matoran taal. De Bohrok-Kal werden uitgerust met zilver armor en krijgen speciale reptiel markeringen om ze te onderscheiden van andere leden van de zwermen. Zij werden vervolgens verborgen in een speciale kamer ver van de Bohrok nesten, en bleef in winterslaap voor bijna 100,000 jaar.

Na de Toa Mata gebruikten hun elementaire krachten te vangen de Bahrag in een Toa afdichting en werden vervolgens door middel van Bekrachtigde Protodermis in Toa Nuva getransformeerd, de Bahrag stuurde een telepathische signaal voor de Bohrok-Kal te ontwaken. De koninginnen beval de Bohrok-Kal naar de Nuva symbolen te stelen van elk dorp, breng ze naar de grot waar ze werden gevangen gezet, en leg ze op de Nuva kubus. De Bohrok-Kal voltooide de eerste stap van hun taak met succes, en de Toa Nuva werden machteloos.

De Bohrok-Kal de Toa Nuva meerdere malen vochten gedurende hun reis naar de grotten. Elke keer, de Toa Nuva werden verslagen. Zelfs toen drie Toa Nuva in een Toa Nuva Kaita Wairuha getransformeerd, drie Bohrok-Kal vormden een Bohrok-Kal Kaita, Bohrok-Kal Kaita Ja, en snel versloeg hem. Binnenkort zal de Bohrok zwermen, die al te helpen met de wederopbouw van het Koro, begon terug te keren naar hun nesten. Het observeren van deze, de Toa Nuva realiseerde zich dat de Bohrok-Kal de locatie van de Bahrag had ontdekt en waren dicht bij het bereiken van hun missie.

De Toa Nuva verenigd en volgde de paden van het Bohrok-Kal, totdat ze aankwamen bij een tunnelingang gemaakt door Pahrak-Kal. Het leidde tot een grot waar de Toa Nuva vond een gat die leidde tot het Bahrag's hol. Gevoel dat de randen van het gat was nog warm, ze waren voorzichtig en stuurde Lewa waas het om de activiteit hieronder overzien. Binnen het hol, Lewa getuige van de Exo-Toa een poging om de Nuva kubus van de Bohrok-Kal verdedigen. Echter, de Bohrok-Kal overmeesterd de machines en bereid zijn om de Bahrag ontwaken. Tegen de tijd dat de Toa Nuva ging de kamer had de Bohrok-Kal al raakte de Protodermis kooi met hun Krana-Kal.

In wanhoop, Tahu opgeroepen de macht van de Kanohi Vahi, die hij van Turaga Vakama had ontvangen. Het vertragen van tijd rond de Bohrok-Kal, beval hij de Toa Nuva om de symbolen op te halen, maar de Bohrok-Kal's Krana-Kal draaide zilver en het creëerde een schild te blokkeren tegen bedreigingen van buitenaf. Gali dan bedacht een plan om de Bohrok-Kal verslaan. Het bereiken van hun Nuva symbolen, de Toa Nuva gekanaliseerd hun elementaire krachten via de Bohrok-Kal. Dit was te veel vermogen voor de Bohrok-Kal te controleren en een voor een, daalde naar hun eigen kracht. De Bahrag bleef beperkt in hun gevangenis, en hoewel de Krana-Kal in geslaagd om de vernietiging van de exo-schelpen te ontsnappen, werden deze later gevangen genomen door de Turaga.

Vaardigheden en eigenschappen Edit

De Bohrok-Kal waren enorm krachtig en effectief in het gebruik van hun schilden elementaire krachten uitoefenen. Ze werden aangedreven door Krana-Kal en kon telepathisch communiceren in het Matoran taal.

De Bohrok-Kal ook gedeeld veel van de fysieke kenmerken van hun Bohrok neven, op te nemen:

  • Head-snapping aanval voor de lancering van Krana-Kal
  • De mogelijkheid om te vouwen tot in bal voor de mobiliteit en de winterslaap
  • De mogelijkheid om te zetten in Kaita

Soorten Bohrok-Kal Edit

Tahnok-Kal
Tahnok-Kal was de leider van de Kal, die is schild kon elektriciteit te controleren. Tahnok-Kal was de eerste om te ontdekken dat het stelen van de Toa Nuva's Nuva symbolen zou veroorzaken hun elementaire krachten te verdwijnen. In de eindstrijd tussen de Toa en de Kal, verbinding Tahu Nuva om zijn symbool veroorzaakt elektriciteit Tahnok-Kal om zijn bewegende delen samensmelten (hoewel de comics beweerd dat het alleen maar verlamd was). De elektrische energie vormden een kooi om hem heen die niet stoppen totdat hij uiteindelijk liep uit energie, en werd overweldigd door Matoran dat zijn Krana-Kal verwijderd.
Gahlok-Kal
Gahlok-Kal is de blauwe Kal, die is schild subsidies hij de macht over magnetisme, en dus kunnen worden gebruikt voor alles van het stoppen van een Toa in zijn tracks aan een verscheidenheid van meer alledaagse taken, zoals verbrijzelen magnetische rotsen. In het laatste gevecht, aansluiting Gali Nuva om haar Nuva symbool veroorzaakt Gahlok-Kal magnetische energie om uit de hand, en de gebroken resten van de Exo-Toa harnas aan te trekken, het breken van de Kal.
Nuhvok-Kal
Nuhvok-Kal is waarschijnlijk de meest brute wijze krachtige van de Kal. Het is schild subsidies is de volledige controle over de zwaartekracht, en dus immense macht, zoals Tahu Nuva de harde manier ontdekt toen de Nuhvok-Kal hem versloeg met een schild en een hele zwerm van Tahnok (wie Tahu leidde) met de andere. Op het einde, verbinding Onua Nuva om zijn Nuva symbool veroorzaakt Nuhvok-Kal de macht om wilde draaien en draaien Nuhvok-Kal in een zwart gat, te doden.
Pahrak-Kal
Pahrak-Kal is traag, maar het ziet alles. Het is schild subsidies hij de controle over het plasma, waardoor het praktisch alles te smelten. Het was Pahrak-Kal die ondergrondse gevangenis van de Bahrag ontdekt, smolt de ingang, en leidde de andere Kal aan. Uiteindelijk verbinding Pohatu Nuva om zijn Nuva symbool veroorzaakt Pahrak-Kal om een gat in de grond smelt onder hem, waardoor hij vermoedelijk vallen helemaal naar de kern van de planeet.
Lehvak-Kal
Lehvak-Kal is de groene Kal, wie schild kan zuigen in grote hoeveelheden lucht, en laat hem met de kracht van een explosie. Lehvak-Kal graag vasthouden aan de jungle, waar het verborgen kan blijven. Op het einde, verbinding Lewa Nuva om zijn Nuva symbool veroorzaakt Lehvak-Kal's vacuüm schild om storingen en de lancering zelf in de ruimte.
Kohrak-Kal
Terwijl Nuhvok-Kal is de meest krachtige van de Kal, Kohrak-Kal is de meest geduchte. Het is schild subsidies hij de macht over het geluid, waardoor het iets te doen van het creëren van supersonische knallen om het maken van een wand uit massief geluid. Op het einde, verbinding Kopaka Nuva om zijn Nuva symbool veroorzaakt Kohrak-Kal uit elkaar worden geschud door de sonische trillingen van de storing schild.