Wikia

Black Phantom
6203 set 1
Productlijn LEGO TECHNIC
Thema Hero Factory
SubthemaBreakout
Accessoires

Arachnix Drone
Sabelschieters
Knots met vlijmscherp zwaard

Introductie

2012

Black Phantom is een figuur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2012 als onderdeel van het Hero Factory - Breakout thema.

Samenstelling

Het figuur heeft een zwarte helm, met een gekartelde vin aan de bovenkant, aan beide zijden een anti-quaza spike, uitsparingen voor de ogen en de mond en een bescherming voor de kin. Het hoofd is transparant helder groen. De rest van zijn harnas is in zwart, met donkerrode accenten.
Op zijn schouderstukken zijn twee sabelschieters gemonteerd. Deze wapens zijn voorzien van drie "skelet" stukken, de dolk stukken geïntroduceerd in versie 2.0, een kleine doorzichtige kalk shell, en een stuk met vier ronde eindigt met een deels doorzichtige buis naar beneden op de rug. Verder gebruikt Black Phantom een staf met een knots aan de bovenkant en een vlijmscherp aan de onderkant. Tenslotte heeft hij als wapen een Arachnix Drone met een meteoor bal launcher.

Biografie

LEGO logo Black Phantom

Black Phantom bio
Black Phantom is het brein achter de ontsnapping uit de Hero Factory gevangenis. Hij is oersterk en ook nog eens slim. Hij steekt met kop en schouders boven zijn tegenstanders uit en zijn vlijmscherpe zwaardstaf is enorm gevaarlijk. Hij heeft een Arachnix drone die zichzelf zó snel kan klonen, dat er een heel leger van staat voor je het weet!

Hij heeft zich verstopt in het binnenste van het Hero Factory gebouw en Rocka is de enige die hem kan stoppen - misschien. Dat wordt een zware klus, want Black Phantom ondermijnt alle ruimtes op zijn weg…

Verhaal

Nadat het meesterbrein 7145 Von Nebula met de hulp van 6283 Voltix het zwarte gat creëert waardoor de schurken ontsnappen, sluipt Black Phantom de fabriek in om het volgende plan van Von Nebula uit te voeren: stelen van de Hero Factory Blauwdrukken en de Hero Factory vernietigen.

Met de missie managers geïmmobiliseerd door Black Phantom, Hero Factory vergrendeld en alle contact met de helden afgesneden, moet Rocka - de enige held die niet op missie is - gebruik maken van al zijn opleiding en expertise om de duivelse plannen van Black Phantom tegen te gaan en Hero Factory te beschermen. Hij heeft alle Hero Factory plannen gestuurd naar een onbekende medewerker, waarschijnlijk Von Nebula zelf. Von Nebula lijkt de aartsvijand van de Hero Factory.

Notities

  • In tegenstelling tot wat sommige mensen denken, heeft Black Phantom de breakout niet bedacht.
  • In het verhaal wordt zijn knots gemaakt van verarmd uranium.

Verwijzingen

Zie ook

Optredens

6203 box
6203 Black Phantom Hero Factory

Galerij

Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.