Wikia

Aldar Beedo
Aldar Beedo 30564
Thema Star Wars
SubthemaEpisode I: The Phantom Menace
Accessoires

Pilotenmuts met bril

Introductie

2000

Aldar Beedo is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2000 als onderdeel van het Star Wars - Episode I: The Phantom Menace thema.

Samenstelling

Aldar Beedo Hoofd 3626bpx46
Er zijn twee versies van het minifiguur:
  • versie 1, 2000, opgebouwd met dezelfde delen als een Battle Droid: een romp met 2 robotbenen en drie robotarmen als benen, een schuin blokje als torso en een geel hoofd met getekend zuurstofmasker (zie hiernaast). Hij draagt een bruine podhelm met zwarte bril.
BrickLink ico Minifiguur op BrickLink
  • versie 2, 2001, gemaakt uit één stuk op een sokkeltje.
BrickLink ico Minifiguur op BrickLink

Galerij

Aldar Beedo sw006
Aldar Beedo 30564
Versie 1, 2000Versie 2, 2001

Verhaal

Aldar Beedo was een Star Wars Podracer piloot die streed tegen Anakin Skywalker en Sebulba in een Podrace bekend als de Boonta Eve Classic. Tijdens de race werd hij belast met het elimineren van Sebulba, de kampioen Podracer, door een andere Podracer, Wan Sandage. Dat lukte uiteindelijk niet.

Verwijzingen

Notities

  • Aldar Beedo heeft een unieke vorm, daarom heeft LEGO hem later waarschijnlijk ook uit één stuk gemaakt.
  • Vreemd genoeg heeft de eerste versie een 'sw' codering, de tweede een nummering alsof het een bouwsteen is.
  • Hij is nooit verschenen in een van de LEGO games, maar zijn Podracer wel: zowel in LEGO Star Wars: The Video Game als LEGO Star Wars: The Complete Saga.

Optredens