Wikia

Kohrak-Kal (artikelnummer: 8575) is een set BIONICLE-series en de Bohrok-Kal sub-series. De set bestaat uit 40 stukjes. Hij verscheen maart 2003 in Nederland.

LEGO.com Edit

www.BIONICLE.comEdit

Dit is een beschrijving van LEGO.com.

Kohrak-Kal heeft de neiging om alleen te werken meer dan enig ander Bohrok-Kal. De reden hiervoor kan zijn dat de geluid bevoegdheden zijn zo groot, ze zijn zelfs een bedreiging voor zijn kameraden. In feite is de Kohrak-Kal zo geweldig dat de Kranakunnen veroorloven gevaar te negeren tot op het laatste moment, vervolgens snel en met overweldigende effect reageren.

De gereedschappen van Kohrak-Kal is een geluid schild. Het kan zijn trillingssnelheid bijna onmiddellijk veranderen, die een dichte geluid barrière die de meeste aanvalsvormen kunnen afstoten. Het is nog indrukwekkender wanneer gebruikt in attack mode, uitbarstingen van geluid uitwasemingen kunnen een tegenstander doof of bij gebruik in hogere intensiteit kan bijna elk doelwit veroorzaken stress en verbrijzelen.

Biografie over BIONICLEsector01Edit

“Die ene is erger dan alle anderen samen, als je het mij vraagt.”
Gali Nuva, Makuta’s Wraak

Kohrak-Kal was oorspronkelijk een Av-Matoran die bestemd was om in een Bohrok om te zetten. Uiteindelijk werd het door de Bahrag aan een mutagene stof blootgesteld, waardoor het in Kohrak-Kal werd omgezet.

Kohrak-Kal reisde naar Ko-Koro, vergezeld door Nuhvok-Kal, die met Matoro deed, terwijl Kohrak-Kal het Nuva-symbool van Kopaka Nuva stelde. De andere Bohrok-Kal deed hetzelfde, wetende dat de kracht opgeslagen in de symbolen zou kunnen worden gebruikt om de Bahrag te bevrijden. De Toa Nuva, die hun elementaire krachten verloor door de diefstal van de Nuva-symbolen, stond erop om de Bohrok-Kal te stoppen om de Bahrag te bevrijden.

Later versloeg Kohrak-Kal met een handeling Lewa Nuva met wat duidelijk een voorwerp was met geluid. Later op dezelfde dag ontving Lehvak-Kal Kohrak-Kal, evenals Gahlok-Kal, om in de Bohrok-Kal Kaita Ja te smeden. Zij versloegen vervolgens Wairuha Nuva, en gescheiden om hun zoektocht naar de Bahrag voort te zetten.

Later bevond de Bohrok-Kal de grot waarin de gevangenis van Bahrag. De Nuva-kubus die ze moesten ontgrendelen werd bewaakt door zes Exo-Toa, waardoor er een snelle strijd was waardoor de Bohrok-Kal de robots vernietigde. Toen ze de Nuva-symbolen op de Nuva-kubus zetten, veranderden hun Krana-Kal in zilveren varianten, waardoor ze beschermd werden tegen schade. Toa Nuva waren echter in staat om de kracht van hun Nuva-symbolen te gebruiken en ze te gebruiken om de Bohrok-Kal’s krachten te overbelasten. Dit zorgde ervoor dat Kohrak-Kal’s sonische krachten zo krachtig werden om de Bohrok-Kal apart te verdelen in niets meer dan atomen door intensief geconcentreerde geluidsgolven, met alleen zijn Krana-Kal ontsnapt.

Galerij Edit

VideoEdit

Kohrak-Kal

Kohrak-Kal

Zie ook Edit