Wikia

Separatist Shuttle
8036 box
Nummer8036
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Elementen

259

Minifiguren

Nute Gunray
Onaconda Farr
Battle Droid
Pilot Battle Droid

Leeftijd

7 - 12

Introductie 2009
Prijs

Vlag-NL €36,99
Vlag-DE €36,99
Vlag-UK £34,99 17 Jun 09 - 03 Dec 10
Vlag-US US $29,99 28 Jun 09 - 28 Nov 10
Vlag-CA CA $39,99 24 Sep 10 - 22 May 11

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

436

Afmetingen (cm)

34 x 30 x 8.5

De set 8036 Separatist Shuttle werd uitgebracht in 2009 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

SamenstellingEdit

De set bevat een shuttle met intrekbaar landingsgestel, te openen cockpit en verborgen passagiersruimte. Bijgesloten zijn de minifiguren van Nute Gunray, Onaconda Farr, een Pilot Battle Droid en twee Battle Droids.

De Separatisten shuttle heeft een opvallende rugvin, en een grijs en blauw-Confederatie stijl kleurenschema. Het heeft een cockpit aan de voorzijde waarin de piloot kan zitten, en de ondoorzichtige viewport kan worden omgedraaid. Onder de cockpit zitten drie licht transparante blauwe lampen. Aan de achterkant van het schip is een kleine stoel voor een minifiguur die kan worden verwijderd. De stoel is afgesloten door een deur, die wordt bestuurd door een mechanisme met TECHNIC stukken, waarbij het ​​draaien van een tandwiel de deur doet bewegen. De shuttle heeft vier landing stutten, twee aan elke kant, die kan worden uitgezet.

Van de minifiguren draagt Nute Gunray een grijze hoofdtooi en hebben de twee Battle Droids een blaster.

VerhaalEdit

Nute Gunray onderkoning van de C.I.S. reist door het sterrenstelsel met zijn shuttle.

Bij de aanvang van de Clone Wars werd Farr de leider van de Senate Action Subcommittee for Corellian Trade Spine Defense. Toen Rodia werd geteisterd door aanvallen van piraten en de Rodians sterk met hongersnood werden bedreigd, zag Onaconda Farr geen andere oplossing dan hulp te zoeken bij de CIS en bij Nute Gunray. Hij nodigde Padmé Amidala uit op Rodia om de situatie te evalueren. Farr liet Padmé echter gevangennemen waardoor Nute Gunray de Rodians zou helpen. Toen Gunray arriveerde, begreep Farr al snel dat hij een vergissing had gemaakt door de hulp van de C.I.S. in te roepen. Toen het tij keerde, koos Farr voor de Republic en hielp hij mee om Nute Gunray over te leveren aan de Clone Troopers.

NotitiesEdit

  • Dit is de eerste set met Nute Gunray en Onaconda Farr.
  • Dit is een van de weinige sets die alleen over de C.I.S. gaan.
  • Nute Gunray is grijs maar is eigenlijk groen in de films.
  • De voorkant van de handleiding is opvallend groener van kleur.

VerwijzingenEdit

GalerijEdit

Verpakking

Set

Minifiguren