Wikia

V-19 Torrent
8031 box
Nummer8031
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Elementen

66

Leeftijd

6 - 12

Introductie 2008
Prijs

Vlag-US US $3,99 12 Sep 09 - 13 Oct 09

Verpakking

Polybag

Gewicht (gram)

39,5

Afmetingen (cm)

17 x 16,8

De 'Mini Building Set' 8031 V-19 Torrent werd uitgebracht in 2008 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

SamenstellingEdit

De set bevat een V-19 Torrent Starfighter op micro-schaal, voornamelijk opgebouwd uit witte en donkerrode stukken. De bodem van het schip is een witte ondersteboven helling stuk in de aanloop naar twee "koplamp" stukken op zich aan de andere manier van elkaar, met een lichte steen-grijze stud aan de voorzijde en een transparante blauwe stud op de achterkant. Een groot wit stuk is aan de voorzijde van de bodem van het schip, terwijl een omgekeerde donkerrode helling baksteen achterin, leidt naar boven naar de romp van het schip. De romp van het schip is een platte witte basisplaat, met een transparante helling bouwsteen in het midden, die de cockpit, en omringd door donkerrode tegels. De voorkant van de cockpit is een witte clip met twee 1x1 helling bouwstenen aangesloten aan beide kanten. Links en rechts van het schip zijn twee witte vleugels met een donkerrode tegel. Aan het einde van de vleugels de wapens, vertegenwoordigd door antennes. De linkerkant van het schip heeft het Republiek insigne gedrukt op een ronde tegel. Achter in het schip bevinden zich twee motoren; twee kegel stukken met transparante blauwe fragmenten op het einde.

PromotieEdit

Deze set werd voor promotionele doeleinden op verschillende manieren ingezet:

  • Bijgesloten in de Engelse krant Daily Mirror op donderdag 10 september 2009 in het Verenigd Koninkrijk.
  • Als promotie van de Clone Wars lijn in september 2009.

VerhaalEdit

De V-19 Torrent, of de V-19 Torrent Starfighter was een aanval vechter met extreme snelheid en wendbaarheid vaardigheden die worden gebruikt door de Republiek in de Clone Wars . Ze waren uitgerust met twee blaster kanonnen en twee hersenschudding raketwerpers.

LEGO.comEdit

LEGO logo Verdedig de Republiek met de Mini V-19 Torrent!

Vecht tegen het Separatisten leger in de ruimte met de Mini V-19 Torrent Starfighter, rechtstreeks stormend uit Star Wars: de Clone Wars! De vleugels en het landingsgestel kunnen naar boven en beneden vouwen om voor te bereiden op de vlucht of landing. Meet meer dan 7 cm hoog en heeft een spanwijdte van 15 cm!

NotitiesEdit

  • Deze set is een mini uitgave van hetzelfde voertuig in de set 7674 V-19 Torrent, ook uit 2008.
  • Hoewel in diverse bronnen aan de naam 'Mini' voorafgaat, is hier gekozen om de naam van de set als vermeld op de verpakking te volgen.
  • Het is mogelijk om het draaimechanisme aan de staart verkeerd te monteren zodat de staart zakt. Om dit te corrigeren kan een van de witte spindels met een van de blauwe worden verwisseld; ze zijn iets verschillend in diameter zodat een bredere het stevig vast maakt.

VerwijzingenEdit

Andere sets met V-19 Torrent:

GalerijEdit

Verpakking

Set