Wikia

Snowspeeder
8029 handleiding
Nummer8029
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode V: The Empire Strikes Back

Elementen

66

Leeftijd

6 - 12

Introductie 2008

De 'Mini Building Set' 8029 Snowspeeder werd niet uitgebracht, maar de handleiding was in 2008 te downloaden van de LEGO site. Het is onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

SamenstellingEdit

De set bevat een Snowspeeder op micro-schaal en bestaat uit drie delen - een middengedeelte en twee vleugels. Het centrum heeft een cockpit, gemaakt van 1x1 hellende stenen in zwart-wit, met een motor (gemaakt van een donkergrijze verrekijker element) erachter. De vleugels zijn elk gemaakt van een grote schuine witte plaat, met een aantal andere platen die bevestigd zijn aan de achterkant, en een kanon (gemonteerd op een donker grijze gedeelte achter de hoofdvleugel) dat uitsteekt aan de voorkant van het verste punt van de vleugel.

VerhaalEdit

In Episode V: The Empire Strikes Back valt het keizerrijk tijdens de Battle of Hoth de rebellen aan. Die verweren zich kranig met hun Snowspeeders.

LEGO.comEdit

LEGO logo Snowspeeder strijdt mee in de Battle of Hoth!

Rechtstreeks uit Episode V: The Empire Strikes Back komt de rebel snowspeeder! Dit kleine schip is snel en behendig. Het kan de AT-AT walker ontwijken, en nu kun je deze mini snowspeeder toevoegen aan je collectie!

NotitiesEdit

  • Deze set was een grotere uitgave van een eerdere mini building set 4486 AT-ST & Snowspeeder uit 2003.
  • Hoewel in diverse bronnen aan de naam 'Mini' voorafgaat, is hier gekozen om de naam van de set gelijk te houden met de andere.

VerwijzingenEdit

Andere sets met Snowspeeders:

GalerijEdit

Verpakking

Set