Wikia

TIE Fighter
8028 box 2
Nummer8028
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClassic

Episode IV: A New Hope

Elementen

44

Leeftijd

6 - 12

Introductie 2008
Verpakking

Polybag

Gewicht (gram)

35

Afmetingen (cm)

14 x 13,8

De 'Mini Building Set' 8028 TIE Fighter werd uitgebracht in 2008 als onderdeel van het Star Wars - Classic thema.

SamenstellingEdit

De set bevat een TIE Fighter op micro-schaal.

PromotieEdit

Deze set werd voor promotionele doeleinden op verschillende manieren ingezet:

  • In Verenigd Koninkrijk, gratis bij aankoop van LEGO voor bedrag vanaf £50 in maart 2012.
  • Bijgesloten in de Engelse krant The Sun op zondag 27 mei 2012.
  • Bijgesloten in de Engelse krant Daily Mirror op dinsdag 8 september 2009.
  • In 2012 in twee promoties op de shop.lego.com website. Eerst in maart samen met gratis levering op Star Wars LEGO met bestellingen van £ 75 of meer en opnieuw op 4 mei en 5 mei voor de besteding van £ 50 op Star Wars LEGO samen met 5001162 LEGO Exclusive R2-D2 Poster, 6005192 TC-14 en gratis levering.
  • Het werd weggegeven in de essentiële minifiguren boekencollectie.
  • Het werd weggegeven tijdens de LEGO Club Dag in LEGOLAND Deutschland in oktober 2008.
  • Het werd ook weggegeven in de week van de opening van de LEGO Store in Rijsel, Frankrijk.

VerkoopEdit

  • Het kon worden gekocht bij Tesco in 2009 voor £ 2,99 in het Verenigd Koninkrijk.
  • Het kon worden gekocht bij Target-winkels als Pasen promotie in maart 2011 en opnieuw in december 2012.
  • Het kon worden gekocht sommige Wal-Mart-winkels in de Verenigde Staten voor $ 3,97.

VerhaalEdit

In Episode IV: A New Hope gaat de duistere leider van de Sith, Darth Vader, zelf het beslissende gevecht aan in zijn eigen TIE Fighter. Hij is vrijwel niet te verslaan door de X-Wing Starfighters van de rebellen.

LEGO.comEdit

LEGO logo TIE fighters blijven vechten!

8028 set 1
Stormend vanuit de Original Trilogy is hier de TIE fighter! Hoewel het ontbrak aan vuurkracht, maakte het alles weer goed in behendigheid. Grote aantallen van deze vreselijke starfighters overweldigen bijna elke tegenstander! Nu kun jij de Mini TIE fighter toe te voegen aan je collectie!

NotitiesEdit

  • Deze set was een grotere uitgave van de allereerste mini building set 3219 MINI TIE Fighter uit 2002.
  • Hoewel in diverse bronnen aan de naam 'Mini' voorafgaat, is hier gekozen om de naam van de set als vermeld op de verpakking te volgen.

VerwijzingenEdit

Andere sets met TIE Fighters:

GalerijEdit

Verpakking

Set