Wikia

Droid Gunship
7678 box
Nummer7678
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaClone Wars
Elementen

329

Minifiguren

Battle Droid (3x)

Leeftijd

7 - 12

Introductie 2008, 26 juli
Prijs

Vlag-NL - vanaf juli 2008
Vlag-UK £24,49 28 Jul 08 - 24 Jan 09
Vlag-US US $29,99 28 Jul 08 - 27 Feb 09

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

567

Afmetingen (cm)

38,2 x 28,7 x 5,8

De set 7678 Droid Gunship werd uitgebracht in 2008 als onderdeel van het Star Wars - Clone Wars thema.

Samenstelling

De set bevat een Gunship en drie Battle Droid minifiguren.

Het Droid Gunship is vooral donker blauw en grijs en bestaat uit twee delen: de romp en de cockpit. Het hoofdgedeelte domineert het grootste deel van de set. Het is groot en rond, met blasters en raketten, onder geclusterd aan elke kant. In het midden van de romp is een mechanisme dat bij het wisselen van een tandwiel, 6 "bommen" uit de bodem laat vallen. Het gunship heeft ook een intrekbaar landingsgestel.

De brug steekt uit de voorzijde en heeft twee blasters gemonteerd op kogelgewrichten aan beide zijden. Een blaster ligt tussen deze in het midden. De cockpit kan open en dicht om de Battle Droid piloot te laten plaatsnemen. Stickers zijn bijgevoegd voor het aanbrengen van meer details.

Van de minifiguren hebben twee Battle Droids twee gedraaide armen om zo hun blaster beter vast te houden. De Battle Droid die als piloot dient, heeft twee rechte armen om zo te 'sturen'.

Achtergrond

De HMP (Heavy Missile Platform) Droid Gunship was een Gunship dat werd bestuurd door een Droid brein en dat actief was aan de zijde van de CIS tijdens de Clone Wars tot en met de Battle of Coruscant en later werd ingezet tijdens de Battle of Kashyyyk.

LEGO

LEGO logo Het Droid leger valt aan vanuit de lucht!

De Separatisten slaan terug met het machtige Droid Gunship! Dit zwaar bewapend voertuig, direct uit de Clone Wars, beschikt over op de vleugel geplaatste laserkanonnen, beweegbare neus gemonteerd blaster turrets, intrekbaar landingsgestel, een cockpit die open kan, en 'bommen' die automatisch vallen met een draai van tandrad.

  • Inclusief Droid Pilot en 2 Battle Droid minifiguren!
  • Open de cockpit en zet de Droid Pilot aan de knoppen!
  • Draai het toestel om de "bommen" te laten vallen!
  • Draai de blaster torentjes!
  • Meet 25cm lang en 23cm breed!

Notities

  • Hoewel de set werd uitgebracht op 26 juli 2008, was het slechts beschikbaar bij de Walmart, LEGO.com, en San Diego Comic-Con International 2008. Later, werd uitgebracht in de Toys "R" Us-winkels en bij Woolworths.
  • De twee droids met wapen zijn de eerste en enige Battle Droids met twee gedraaide armen.
  • In Episode III: Revenge of the Sith wordt het voertuig bestuurd door een droid brein, niet door een piloot.

Verwijzingen

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren