Wikia

Rebel Scout Speeder
7668 box
Nummer7668
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaExpanded Universe
Elementen

82

Minifiguren

Rebel Trooper (4x)

Leeftijd

8 - 12

Introductie 2008, januari
Prijs

Vlag-NL - vanaf januari 2008
Vlag-UK £9,79 02 Jan 08 - 12 Dec 09
Vlag-US US $9,99 22 Dec 07 - 08 May 09

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

145

Afmetingen (cm)

19,2 x 14,6 x 4,8

Het 'Battle Pack' 7668 Rebel Scout Speeder werd uitgebracht in 2008 als onderdeel van het Star Wars - Expanded Universe thema.

Samenstelling

De set bevat een speeder en vier Rebel Trooper minifiguren.

De speeder is opgebouwd uit twee zwarte grondplaten met platte stenen op de bodem. De zijkanten zijn voornamelijk gebouwd van glooiende licht zand stenen, met witte en donkergrijze stenen aan de voorzijde. Op de top van deze stenen is een donkergrijze laag met clips voor vier geweren, twee aan elke kant. De voorste donkergrijze schuine steen heeft een sticker met het Republic symbool. Daarboven is een raam van de cockpit. Aan de achterkant is een motor. Direct aan de voorzijde van de motor is een torentje met een draaiend kanon op de top die kan worden bestuurd door een Rebel Trooper. Aan beide zijden van de toren is ook een sticker met het Republic symbool. Alle vier de Rebel Troopers passen in de speeder, met een op het kanon.

Van de minifiguren dragen alle Rebel Troopers een witte helm (met zwart vizier). Twee troopers hebben een blaster met korte loop, twee een blaster met lange loop.

LEGO

LEGO logo Vechten voor de Opstand!!

Wanneer het Rijk aan komt marcheren, dan vechten de rebellen terug! De Rebel Scout Speeder is klaar voor actie met een afneembare roterende zware blaster kanonnen en een bemanning van 4 nieuwe Rebel troopers rechtstreeks uit de Star Wars-films. Bouw je troepen!

  • Inclusief 4 Rebel trooper minifiguren!
  • Rebel Scout Speeder is 15cm lang!
  • Blaster kanon los van het voertuig en draait in alle richtingen!

Verhaal

Rebel Scout Speeders werden gebruikt door de Rebel Alliance ter bestrijding van de Galactic Empire en vervoeren van troepen in de strijd.

Notities

  • Hoewel het subthema Expanded Universe is, zijn de troopers te zien in Episode IV: A New Hope. Dat gebruikt Brickipedia.
  • Hoewel officieel uitgebracht in januari 2008, was de set in sommige winkels eerder beschikbaar.
  • De set maakt ook onderdeel uit van de 3-in-1 superpack 66308 Darth Vader's TIE Fighter.
  • Waarschijnlijk omdat de troopers in de set van een Rebel Scout Speeder zijn opgenomen, is in verschillende bronnen de aanduiding Rebele Scout Trooper gebruikt. Yodapedia en Wookieepedia maken geen melding van Scout Troopers aan de Rebellen kant, wel van Imperial. Ze noemen de troopers respectievelijk Rebel Fleet Trooper en gewoon Rebel Trooper. LEGO gebruikt Rebel Trooper, dat is hier aangehouden.

Verwijzingen

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren