Wikia

TIE Crawler
7664 box
Nummer7664
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaExpanded Universe
Elementen

548

Minifiguren

Shadow Stormtrooper (2x)

Leeftijd

8 - 12

Introductie 2007, juli
Prijs

Vlag-NL - vanaf juli 2007
Vlag-DE €65,99 vanaf juli 2007
Vlag-UK £39,99 24 Oct 07 - 11 Sep 08
Vlag-US US $49,99 24 Oct 07 - 30 Jan 08

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

890

Afmetingen (cm)

47,8 x 6 x 29

De 'Limited Edition' set 7664 TIE Crawler werd uitgebracht in 2007 als onderdeel van het Star Wars - Expanded Universe thema.

Samenstelling

De set bevat een TIE Crawler en twee Shadow Stormtrooper minifiguren.

De TIE Crawler heeft een traditionele TIE-serie cockpit, en had twee laserkanonnen die eraan verbonden zijn. Aan de cockpit zitten twee beunen die een verbinding vormen met Crawler tank rupsbanden. Deze rupsbanden kunnen bewegen als de TIE Crawler langs een oppervlak wordt geduwd. Op elke beun zitten twee verborgen rode laser kanonnen die kunnen worden uitgetrokken en gedraaid. Onder de cockpit is een gedeelte waar een raket kan worden geplaatst en 'weggeklikt', op een vergelijkbare manier als de kleinere flick-vuren raketten. .

De twee minifiguren dragen een zwarte helm en hebben beiden een blaster.

Verhaal

De TIE Crawler, ook bekend als de Century Tank of TIE Tank, was een tank gebruikt door de Empire. De Tank bestond uit de cockpit van een standaard TIE Fighter met daaraan vast aan elke kant een grote rupsbandsysteem. Het voertuig kon 90 kilometer per uur halen en was bewapend met twee Medium Blaster Cannons en een Light Turbolaser Cannon.

LEGO

LEGO logo Rol de strijd in!

TIE fighters zijn niet alleen een gevaar in de ruimte! Uit de Star Wars Expanded Universe komt de TIE Crawler, een krachtig grond voertuig met werkende loopvlakken die onafhankelijk bewegen op ruw terrein. Vuur de raketten en verborgen kanonnen, of draai de rupsbanden om hoog boven het slagveld uit te stijgen.

  • Vuur de flick-raket onder de crawler af!
  • Open de cockpit en zet de Shadow stormtrooper aan de knoppen!
  • Inclusief 2 geheel nieuwe Shadow stormtrooper figuurtjes!
  • TIE Crawler is 21 cm lang en 25 cm breed!

Notities

  • Het Shadow Stormtrooper minifiguur debuteerde in deze set.
  • Deze set is de eerste set die volledig uit het Star Wars Expanded Universe komt; de eerste Expanded Universe set was de 10131 TIE Fighter Collection (2004), waarin ook een TIE/d Fighter zat.

Verwijzingen

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren