Wikia

Trade Federation MTT
7662 box
Nummer7662
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaEpisode I: The Phantom Menace
Elementen

1330

Minifiguren

Droideka
Pilot Battle Droid 2x
Security Battle Droid 2x
Battle Droid 16x

Leeftijd

9 - 14

Introductie 2007, juli
Prijs

Vlag-NL €116,95 juli 2007
Vlag-UK £78,29 24 Oct 07 - 30 Dec 08
Vlag-US US $99,99 24 Oct 07 - 18 Dec 08

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

2260

Afmetingen (cm)

65 x 38 x 9,5

De set 7662 Trade Federation MTT werd uitgebracht in 2007 als onderdeel van het Star Wars - Episode I: The Phantom Menace thema.

Samenstelling

De set bestaat uit een Trade Federation MTT voertuig met 21 (!) minifiguren - één Droideka, twee Pilot Battle Droids, twee Security Battle Droids en zestien Battle Droids.

De Trade Federation MTT is een enorm bruin gepantserd model, voornamelijk gemaakt van schuine stenen, voorzien van twee grote laserkanonnen. Het kleurenschema is bruin en een kleine hoeveelheid grijs, de secundaire kleur meestal in het voertuig. De cockpit biedt plaats aan een piloot. Er zijn negen luiken van het model: twee aan de cockpit, een over de cockpit, twee op de romp, twee aan de achterzijde en een op elke voor-en achterzijde. Het voorste luik is de plek voor de belangrijkste functie van de set. Een kleine hendel aan de zijkant van het model laat de rekken voor acht Battle Droids schuiven. Wanneer de achterkant opent, kan de kleine droid vervoerder, met plaats voor vier droids plus bestuurder, in of uitschuiven.

De speeder lijkt op een nieuwere variant van de 7126 Battle Droid Carrier. Het kan een rek van wapens dragen, met een commando satelliet, de MTT controls of een van de MTT droid rekken. Het biedt plaats aan een piloot. Bovenop bevinden zich twee blasters met lange loop.

Alle minifiguren zijn een nieuwe versie. De belangrijkste kleuren van de Droideka zijn koper en grijs. De benen kunnen niet inklappen zoals de oudere variant. Het gebruikt dezelfde soort dubbel-gun, een verrekijker, maar in plaats van een verbinding van revolvers zijn er lichtgrijze pistolen gebruikt.
De zestien identieke Battle Droids zijn voorzien van een gedraaide arm om hun blasters rechtop te houden. Alle andere delen zijn gelijk aan de oudere versies.
De twee Pilot Battle Droids hebben een blauw lichaam en de twee Security Battle Droids een kastanjebruin lichaam. Verder zijn deze gelijk aan de battle droids.
Alle twintig battle droids hebben een blaster met korte loop.

Verhaal

Tijdens de Battle of Naboo kwamen Battle Droids van de Trade Federation in actie op het slagveld tegen de Gungans.

LEGO.com

LEGO logo Trade Federation MTT

Wanneer de Trade Federation MTT er aan komt is het tijd om te vluchten. Open de luiken om het vervoer-rek los te maken waar een heel leger van Battle Droids zich schuil houdt. De piloot doet het luik omhoog en schiet op de Gungans. Het achterste luik gaat nu ook open daaruit verschijnt een karretje die de droids kan vervoeren.

  • Bestaat uit 16 gewone battle droids, 2 rode beveiliging battle droids, 2 blauwe piloot battle droids en een destroyer droid.

Notities

  • Deze versie is de opvolger van de set 7184 Trade Federation MTT (2000).
  • Dit was de eerste set met Battle Droid minifiguren met horizontale handen, in staat om een standaard blaster vast te houden.
  • Deze set bevat de meest Battle Droids die ooit in een set zijn uitgebracht.
  • In de commerciële advertentie voor de MTT was de leeftijd gesteld op 8-12, maar op de doos staat 9-14. Dit was een fout van de commercial.

Verwijzingen

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren