Wikia

Droids Battle Pack
7654 box
Nummer7654
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Star Wars
SubthemaEpisode III: Revenge of the Sith
Elementen

102

Minifiguren

Battle Droid (4x)
Super Battle Droid (3x)

Leeftijd

6 - 12

Introductie 2007, 24 oktober
Prijs

Vlag-DE €12,99
Vlag-UK £8,99 24 Oct 07 - 11 Sep 08
Vlag-US US $9,99 24 Oct 07 - 11 Sep 08
Vlag-AU AU $19,99

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

130

Afmetingen (cm)

19 x 14,3 x 4,7

Het 'Battle Pack' 7654 Droids Battle Pack werd uitgebracht in 2007 als onderdeel van het Star Wars - Episode III: Revenge of the Sith thema.

Samenstelling

De set bevat een Droid Carrier en een STAP en 7 minifiguren - 4 Battle Droids en 3 Super Battle Droids.

De Droid Carrier, een speeder, is het grootste onderdeel van de set. Er is ruimte aan de achterzijde voor vijf droids, twee van de Battle Droids , en de drie Super Battle Droids. De twee pistolen passen net achter de piloot. De piloot (een normale Battle Droid) staat rechtop in een kegel, waaruit het voertuig wordt bestuurt. Aan weerszijden is een geschuts met een lange blaster, gemaakt van een lichtzwaard blad / wandel stok en gevest (beiden in grijs), met een kleine blaster onder elk van hen.

Het andere deel van de set is een STAP. Het is gemaakt van een opstaande steun, met een motor met twee kanonnen op de top en motoren verbinding met de zijkanten. Er is een steen voor de Battle Droid om op te staan. Met de doorzichtige standaard lijkt het alsof de STAP zweeft.

Van de minifiguren hebben twee Battle Droids een ionenpistool met Trans-Neon Oranje loop.

Verhaal

De speeder werd gebruikt om Battle Droids en Super Battle Droids te vervoeren in de strijd. De foto op de doos is een scène uit Kashyyyk, waarin zich Battle Droids vechten tegen Wookiee Warriors. De STAP, wat staat voor Single Trooper Aerial Platform, werd voor het eerst gezien in de films in Episode I, tijdens de invasie van Naboo.

LEGO.com

LEGO logo Droids Battle Pack

De Trade Federation is in opmars! Stuur je separatistische krachten in de strijd tegen de Republiek met een droid transport carrier en "zwevende" STAP voertuig, compleet met een volledige ploeg van gewapende en parate battle droids.

  • Inclusief 4 Battle Droid en 3 Super Battle Droid minifiguren.
  • Bouw je eigen leger en vecht tegen de 7655 Clone Troopers Battle Pack

Notities

  • Volgens LEGO Holobrick en LEGO Star Wars: Het Complete Werk valt de set onder Expanded Universe, de meeste andere bronnen vermelden Episode III. Dat laatste is hier aangehouden, ook omdat alle onderdelen in de film voorkomen.
  • De set werd samen met de set 7655 Clone Troopers Battle Pack uitgebracht in januari 2007.
  • De steen voor de droid om op de STAP te staan is niet op zijn plaats, tenzij het transparante stuk van de standaard wordt gebruikt. Dit betekent dat de opstelling op de doos onmogelijk is, tenzij een ander middel wordt gebruikt om het stuk vast te houden.
  • Deze set is het enige Battle Pack waarin Droids een ionenpistool van het megafoon stuk dragen. Het ontwerp werd later veranderd in de set 7662 Trade Federation MTT.
  • Deze set is ook opgenomen in de set COMCON001 Clone Wars Pack.

Verwijzingen

Andere sets met Droid Carrier:

Andere sets met STAP:

Galerij

Verpakking

Set

Minifiguren

Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.