Wikia

Hogwarts Classrooms
4721 box
Nummer4721
Productlijn LEGO SYSTEM
Thema Harry Potter
SubthemaDe Steen der Wijzen
Elementen

71

Minifiguren

Harry Potter

Dieren

Hedwig, Spin, Kikker

Leeftijd

6 - 10

Introductie 2001
Prijs

Vlag-UK £8,99
Vlag-US US $9,99

Verpakking

Doos

Gewicht (gram)

220

Afmetingen (cm)

19 x 19 x 4,7

De set 4721 Hogwarts Classrooms werd uitgebracht in 2001 als onderdeel van het Harry Potter - De Steen der Wijzen thema.

SamenstellingEdit

De set bestaat uit twee klaslokalen, het minifiguur van Harry Potter en drie dieren - Hedwig de uil, een trans-neon groene spin en een groene kikker.

Het eerste klaslokaal (met de spiegel), met een licht paarse vloer, is uitgevoerd in oranje, in tegenstelling tot LEGO typische benadering van Zweinstein. Het heeft een paarse deur met een 'gouden' sleutel in een oranje boog met twee vlammen. De deur leidt nergens naar. De kamer bevat een roze stoel, een witte en oranje bureau, en de spiegel. Deze 'Spiegel van Neregeb' zit in een oranje omlijsting, ondersteund door oranje stukken gebruikt om poten met klauwen te vertegenwoordigen. De spiegel toont James Potter en Lily Evans samen met hun zoon, Harry. De spiegel heeft twee roze stukken en een chromen gouden decoratie op de top. Bovenop de kamer zit Hedwig.

Het tweede klaslokaal, met een paarse vloer, toont een scène waarin Harry in zijn uniform en paarse cape drankjes brouwt. Van ruit en kozijn elementen is een schoolbord gemaakt, een ketel met een trans-neon groene spin wordt verwarmd met vlammen vertegenwoordigd door transparante neon-oranje ronde plaatje. Ook inbegrepen is een scharnierende boekenkast, een groene kikker, toverstokjes en boeken.

Om de klaslokalen vormt een hard kartonnen plaat de muur.

Harry Potter draagt een violet blauwe cape, en hij heeft zijn bruine toverstok.

AchtergrondEdit

In het boek wordt de 'Spiegel van Neregeb' gevonden in een ongebruikt klaslokaal. Later werd het verplaatst door Professor Perkamentus.

LEGO.comEdit

LEGO logo Los de mysteries van Zweinstein op!

Help Harry Potter met zijn lessen op Zweinstein! Deze speciale set bevat Harry Potter, een Zweinstein klaslokaal, en de krachtige, mysterieuze Spiegel van Neregeb. Inclusief decor voor twee kamers!

NotitiesEdit

VerwijzingenEdit

GalerijEdit

Verpakking

Set

Minifiguren

Dit artikel heeft een of meerdere niet werkende hyperlinks.