Wikia

Éomer
Eomer lor010
Thema The Lord of the Rings
SubthemaThe Two Towers
Accessoires

Helm
Cape
Schild
Speer

Introductie

2012

Éomer is een minifiguur, oorspronkelijk geïntroduceerd in 2012 als onderdeel van het The Lord of the Rings - The Two Towers thema.

SamenstellingEdit

Het minifiguur van Éomer, in één variatie verschenen, draagt een parel lichtgrijze helm met goud patroon, en een donkergroene cape, heeft vleeskleurig dubbelzijdig gezicht, met fronsende en schreeuwende blik, lichtbruine wenkbrauwen, bakkebaarden en sikje, zwarte ogen met witte pupil, donkerrode torso met tekening van versierd harnas dat doorloopt op de benen, bruine riem met goudkleurige gesp, grijze armen, vleeskleurige handen, donker blauwgrijze heupen en benen waar het harnas op doorloopt.

LEGO.comEdit

LEGO logo Éomer

Eomer bio

Eomer bio naam

Éomer is de neef van koning Théoden en erfgenaam van de troon van Rohan. Hij wordt verbannen als hij probeert de koning te redden van de duistere macht die het volk van Rohan vasthoudt in de greep van wanhoop en verval. Hij wordt gevolgd door een groep trouwe soldaten. Zelfs nu de toekomst voor Rohan er hopeloos uitziet, blijft hij trouw aan zijn missie: het beschermen van zijn familie en het redden van zijn oom, de koning, en het volk van Rohan.

NotitiesEdit

  • De helm, het schild en het minifiguur zelf zijn allemaal uniek.

VerwijzingenEdit

OptredensEdit

Sets

Eomer lor010
lor010
9471-1 product 1
9471 Uruk-hai Leger The Two Towers met schild
en speer

Videogames

GalerijEdit

Eomer bio icoon
Icoon