FANDOM

Příběh BIONICLE začal v roce 2001 doprovázet sady BIONICLE; Po uzavření v roce 2010, byl oživen v roce 2015, ale skončil znovu v roce 2016. Příběh byl vysvětlen prostřednictvím filmů, komiksů a knih. Seznam vydaných sad, alternativních modelů a dalších produktů naleznete zde.

2001-2011

Kapitola 1: Pátrání po maskách

Šesti hrdina Toa musí zjistit, jak spolupracovat, aby zachránili ostrovní ráj Mata Nui před zničením stínů Makuty. Pouze skryté zlaté Kanohi masky moci dovolí Toa krotit Makuta infikované Rahi šelmy a přinést mír na ostrov a jeho obyvatele Matoran.

Jediný vesničan Matoran se vrací po ostrově Mata Nui a hledá příběhy kroniky. Jeho vzpomínka, která se mu odtrhla, osamělý Matoran putuje do dobrodružství se svými spolubojovníky a novými Toa hrdiny, kteří padli z oblohy.

Jmenuje se Takua.

Takua je původem z vesnice Ta-Koro, ležící uprostřed ohnivého jezera. Ale jeho cesty ho přivedou po celém ostrově, od ledového Ko-Koro až po pustou pustou Po-Koro a jeho zkušených řezbářů. Po cestě Takua pomohl opravit škody a vyřešit problémy, které přinášejí zuřivost Rahiho zvěře.

Ty šelmy byly šílené tím, že nosily nakažené Kanohi masky. Masky poslala temná Makuta, která se číhala ve své podzemní doupě Mangaia. Makuta šíří své stíny přes ostrov a vesničané nemohli zastavit rozzuřeného Rahiho, který rozbil své domovy.

Tmavý příliv byl otočen, když Toa dorazil na ostrov. Každý Toa byl mistrem prvku a byl obviněn z obhajoby vesnice tohoto prvku. Tahu, Toa Ohně, zamířil do Ta-Koro, zatímco Gali bránil vodnatou Ga-Koro, Pohatu hlídal pouštní Po-Koro, Onua hlídané podzemní Onu-Koro, Lewa dohlížel džungle vesnici Le-Koro, a Kopaka chráněná ledové království Ko-Koro. Jejich elementární síly, které jim dělaly nástroje, jim dělaly strašlivé.

Po setkání na svazích hory Ihu, moudrý Turaga Vakama řekl tobě, že musí najít skvělé Kanohi masky moci, aby napadl a porazil Makuta. Ačkoli někteří chtěli zůstat spolu, každý Toa šel sám a hledal si jejich masky. Jakmile každá Toa našla šest velkých masek, šest Kanohi bylo spojeno do jediné zlaté masky velké síly. Oni také získal Makoki kameny, které by otevřelo cestu k Makutové doupěte.

Obrana Makuty byla obrovská. Nakažený Rahi se shromáždil u vchodu do svého doupěte, Kini-Nui, ve snaze zabránit vstupu Toa a Matoranu. Takua a jeho přátelé Matoran střeží vstup, zatímco šest Toa sestoupilo. Manuální opatrovníci Makuovy donutili Tou fyzicky se spojit do dvou bytostí Toa Kaita. Akamai - kombinace Tahu, Pohatu, a Onua - šel jednosměrně, zatímco Wairuha - Lewa, Gali, a Kopaka - udělali další cestu. Jejich síla a moudrost jim pomohla porazit Manas a vstoupit do Makuty pevnosti. Tentokrát blízko Makuty, kombinace se nemohla udržet a Toa Kaita se znovu rozpustila, aby se stala šesti Toa jednou.

Rozloženo v kruhu, Toa byla připravená na cokoli. Nebo taky si mysleli - dokud se do světla nedostane malá postava. Poškozená a nakažená postavka Matorana nabrala šest velkých Toa, která je potlačila. Ale mistr stínů brzy změnil svůj vzhled na vířivý zvuk prvků, temné útržky se vrhly do hrdinů.

Individuálně, Toa byli bezmocní zastavit Makuta. Ale když spojili své elementární síly, Makuta byl potlačen. Posledním posměch tmavé podoby visel ve vzduchu: "Nemůžete mě zničit", než vír zmizel a makuťova tmavá přítomnost se již necítila. Toa zvítězila!

Bitva nezůstala neviditelná. Brave Takua, kdy hledal příběh a naléhal na Gali, následoval Tou do temnoty a byl svědkem svého vítězství nad Makutou. Poté, co byl Toa přepraven zpět na povrch, Takua vstoupil do dalšího vchodu a objevil novou hrozbu. Masivní stěny s kruhovými vzory se rozzářily zeleně a když se přiblížil, něco za sebou vyrazilo za kruhy. Takua zůstala jen tak dlouho, aby viděla, jak se oči zažehnou, než uniknou na povrch.

Makuta se pomstil. Bohroké roje se probouzely...